Nejen výbuch v Severomujském tunelu, ale také druhý na objízdné trase přes tzv. Ďáblův most má patrně na svědomí ukrajinská tajná služba SBU. Ke druhé explozi v Burjatské republice na sever od Mongolska mělo dojít podobně jako k té první, v době, kdy přes most přejížděl vlak s cisternami plnými paliva.
Provoz na Bajkalsko-amurské magistrále, hlavní železniční spojnici mezi Ruskem a Čínou, se zřejmě zcela zastavil. Nejprve ve čtvrtek explodovaly vagony s palivem v 15 kilometrů dlouhém Severomujském tunelu. U toho ale nezůstalo.
Podle ukrajinských webů RBK Ukrajina a Insider nejprve explodoval zmíněný tunel a vlaky následně musely na objízdnou trasu. Tou je poněkud zvláštní půlkruhový viadukt, zvaný Ďáblův most.
Strojvedoucí po něm prý jezdí neradi, protože má tendenci se někdy pod těžkým nákladem kývat, a proto se také už delší čas k jízdě těžkých nákladních vlaků nevyužíval. Po výbuchu v tunelu však nezbývalo nic jiného, a tak se vlaková souprava s palivem vydala do cíle touto objízdnou trasou.
S tím počítala také ukrajinská tajná služba SBU, a jak uvádějí obě výše zmíněné stránky, ve chvíli, kdy přes 35 metrů vysoký most vlak přejížděl, aktivovala se výbušná zařízení. Došlo k výbuchu a následnému požáru, při kterém začalo hořet až šest cisternových vozů. Na místo musel vyrazit speciální hasičský vlak, aby požár uhasil.
Následky druhé exploze mají zachycovat videa, zveřejněná ruským telegramovým kanálem Baza. Ten také uvedl, že v důsledku prvního útoku v tunelu shořelo 16 cisternových vozů, z nichž ve dvou byly nalezeny díry. Výbuch také vážně poškodil koleje, které zatopilo uniklé palivo.
V případě druhého útoku měly shořet čtyři vagony a další dva byly poškozeny. Podle předběžných údajů se palivo mělo rozlít na ploše 150 metrů čtverečních.