Premiér české vlády je novodobým Hansem Christianem Andersenem. Lepšího pohádkáře byste totiž v našem kraji jen stěží našli. Ať už jde o báchorky o Čapím hnízdě, rozprávky o únosu vlastního syna na Krym, nebo nově o „náhodné“ setkání v Maroku s českými studenty, všechny tyto story mají jeden společný aspekt. Naivnější část lidí jim zcela bez problémů věří. Nebezpečné je, že tito konzumenti překroucených faktů mohu držet Babiše ještě dlouho u moci.
Ať se stane cokoliv, co by v normálně fungující demokratické zemi politikovi zlomilo vaz, Andreje Babiše to u voličů ještě posílí. Majitel hnutí ANO se totiž naučil využít jakoukoliv slabinu soupeře pro svůj profit a vzhledem k tomu, že v současné situaci je nejsilnějším protivníkem Babiše on sám, jeho kauzy slouží spíše jako skvělé PR než, že by mu ubíraly popularitu.
Premiér umí skvěle měnit svou pózu, a proto se dokáže v momentě z rázného a nekompromisního politika stát nebožáčkem, kterému všichni ubližují a on s tím nedokáže přes veškerou svou snahu, nic udělat. To je ovšem velký omyl, který by si měli, stejně jako spoustu dalších věcí, „absorbéři“ Babišova fňukání uvědomit.
Člověk, který vytvořil tak obrovskou firmu, jakou je Agrofert zažil ve svém podnikatelském životě daleko horší situace než je kritika politických oponentů na sociálních sítích, nebo ve sněmovně. Plná náměstí, označující vás za gaunera, zloděje a bůhvíco ještě sice na pozitivní náladě moc nepřidají, ale pokud si za desetiletí ostrých byznysových vyjednávání a nepřátelských přebíráni firem zvyknete na mafiánské manýry, po čase otupíte.
Je pravda, že Babiš nemá rád, když je vidět, že je někdo nespokojen s jeho vládnutím, nebo podezřelými kroky, které během budování nového režimu používá. Názor „ulice“ je pro něj totiž důležitý, tvoří mu image. Kdyby bylo přímo na oligarchovi, možná by se na lidi vykašlal, ale tým marketérů už svému chlebodárci jasně vysvětlil, že je třeba být „cool“.
Proto se historky, více, či méně uvěřitelné, šíří po premiérově sociálních sítích i v době, kdy jimi nepotřebuje od ničeho odvádět pozornost, nebo se stylizovat do ochránce naší země, který není po chuti bývalým politickým špičkám. Když se tedy vytratí ze statusů paranoia a přitom je stále třeba naivu s volební koblihou hnutí ANO v ruce napumpovat novými příběhy, přichází na řadu nevydané pohádky tisíce a jedné noci.
Úplně novou tak Andrej Babiš a jeho PR boys nachystali při premiérově návštěvě Maroka. Shodou okolností se tam totiž měli dva studenti ve vlaku setkat s naším ministerským předsedou, což čirou náhodu měli možnost zaznamenat i čeští novináři.
Největší vtip na celé této story je ovšem fakt, s jakou drzostí a vědomím, že aňáci skočí na všechno, historka graduje. Oba mladíci totiž byli na obhlídce migrantů, současného Babišova tématu číslo jedna a zároveň nenarazili na pana premiéra náhodou. Našli si prý totiž, kdy pojede místním TGV a sehnali si jízdenku do stejného vlaku.
https://twitter.com/jietienming/status/1070362153218174977
Jak ovšem na Twitteru upozornil falešný Jie Ťien-ming, jejich investigativní schopnosti by je předurčovaly k velké špionské dráze.
Z informace na webových stránkách vlády totiž těžko dohledáte, kdy můžete Babiše kdekoliv očekávat. Pokud však neumíte zjistit, jaký časový údaj se skrývá pod pojmem „posléze“.
Celá tato eskapáda ovšem nezmění nic na vnímání Babiše pohádkáře a lháře v očích jeho „oveček“. Pro ně bude stále tím hodným pánem, který přišel udělat „anobudelípové“ Česko. I kdyby jim třeba začal tvrdit, že separát je zdravější než opravdové maso. Žádná pravda totiž nesmí stát v cestě dobrému příběhu.