Mnohá média, zejména někteří političtí komentátoři, nás celá léta přesvědčují o tom, že ten nejgeniálnější marketing na světě má předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Je to omyl – Babiš má prostě nejvíc finančních prostředků, což je často vidět. A aktuálně ani to ne. Jeho prezidentská kampaň je mdlá, bez efektu a působí spíše trapně.
Babiš začal opět objíždět města a obce v České republice. Navázal na svoji letní tour, která nebyla úspěšná, nezvýšila jeho volební preference a vyvolala na mnoha místech protesty a střety mezi jeho odpůrci a fanoušky. Došlo dokonce i na zásahy policie, což se k úřadu prezidenta opravdu moc nehodí.
Problém předsedy hnutí ANO spočívá v tom, že nemůže svoji obytňákovou taktiku úplně opustit, zároveň ale už ví, že to moc nefunguje. Slíbil, že bude spojovat a nebude na nikoho útočit, což by případné protesty proti jeho přítomnosti značně zkomplikovaly, protože by na ně reagovat musel.
Babiš tedy objíždí zemi, ale svá vystoupení avizuje jen krátkou dobu předem. Nešíří se o nich příliš, zejména ne na twitteru, kde skutečně není oblíben. A navíc se s občany schází v uzavřených prostorách, kde vynikne, že pokaždé dorazí jen několik desítek lidí, mnohde je poloprázdno, plno bývá jen v malých prostorách.
Problém je také v Babišově vystupování. Ti, kdo chodí na setkání s ním, mají dost často buď nesmyslné dotazy a nápady, v nichž navrhují, aby jako prezident nechal zatknout vládu, případně tito občané často kritizují pomoc Ukrajině. Fanoušci Ruska, antivaxeři. Jenže Babiš nemůže odpovídat tak, aby se jim zalíbil. Potřebuje oslovit nadpoloviční většinu občanů a k tomu náklonnost dezolátů z Václaváku vést nemůže. Proto se většinou z podobných dotazů snaží vybruslit.
Že se kampaň teprve pořádně rozjede, to je jasné. Nevyhnutelně přijdou televizní debaty, v nichž Babiš uspět nemůže, spíš naopak, protože ho rozloží v podstatě kdokoli. Že Babiš oblepí zemi billboardy, protože na to má, to víme také. Kontaktní kampaň ale měla být jeho hlavní výhoda, proto si ostatně ten obytný vůz koupil. Ovoce to však nenese. A šance na zvolení klesají.