Nejsilnější opoziční hnutí Progresivní Slovensko spouští informační kampaň zaměřenou na voliče vládní koalice. Upozorňuje v ní na její nesplněné sliby. Připravilo i speciální vydání novin, které jsou aktuálně vytištěny v nákladu 300 tisíc kusů. Cílem kampaně je porazit v dalších volbách premiéra Roberta Fica.
„Dostaňme informace o tom, co vláda dělá, přímo k jejich voličům. I oni musí vidět, že přináší jen Ficovu drahotu, nepomáhá lidem a slouží pouze sobě a svým. My jsme tyto informace posbírali do novin,“ uvedlo Progresivní Slovensko.
Své podporovatele vyzvalo, aby pomohli s jejich distribucí. „Vy nejlépe znáte různá zákoutí vašich měst a obcí a víte, kam je třeba přinést tyto informace. Nad rámec sociálních sítí a médií, přímo do schránek lidí. Je na naší šikovnosti je najít, a proto potřebujeme vaši pomoc,“ napsalo.
„Tato vláda Roberta Fica ničí lidem na Slovensku životy, uvrhla na ně drahotu v podobě konsolidace, politický chaos a nestabilitu, zvýšenou kriminalitu a ještě více nenávisti ve veřejném prostoru,“ řekl předseda hnutí Michal Šimečka.
Připomněl i nesplněné sliby vlády. „Slibovali levnější potraviny a boj proti zdražování, ale místo toho zvyšují daně. Slibovali dálnici do Košic, ale ani po 13 letech vládnutí ji nemáme. Neplní vlastní sliby, neumí vládnout, hnala je jen frustrace a pomsta,“ konstatoval.
Cílem je podle něj porazit v dalších volbách premiéra Roberta Fica a složit lepší vládu. Součástí kampaně budou také videospoty na sociálních sítích a billboardová kampaň, a to zejména v regionech, kde převládají voliči vládní koalice. Strana tvrdí, že takto bude upozorňovat na nesplněné sliby Směru, Hlasu a SNS.
V loňských parlamentních volbách zvítězil Ficův Směr s téměř 23 procenty hlasů. Druhé skončilo Progresivní Slovensko s necelými 18 procenty. Podle aktuálních průzkumů ale nyní opoziční hnutí dotahuje. V říjnovém modelu agentury AKO pro televizi JOJ24 by oba subjekty získaly shodně 21,3 procent.