Už od května bude na točené pivo platit nižší sazba DPH, nově 10 %. Teoreticky by tak mohlo zlevnit o 11 %. Dosud je totiž pivo zatíženo DPH ve výši 21 %. Snížení daně z přidané hodnoty však není ničím jiným než populistickým krokem, kterým vláda bude nakupovat voliče před podzimními volbami do krajských zastupitelstev a části Senátu. Současně jde o další tlak na podnikatele.
Andrej Babiš a jeho mediální impérium totiž téma náležitě využijí a „prodají“. Babiš, ten, který Čechům zlevnil pivo! Vláda sice tvrdí, že snížením DPH na pivo chce podnikatelům kompenzovat část nákladů, které jim vznikly kvůli EET. Je to ale nesmysl. Když chce vláda kompenzovat náklady EET, neměla EET vůbec zavádět.
Navíc podnikatelé budou po prvním květnu čelit další vlně třídního boje, který proti nim Babiš a Schillerová vedou. Tentokrát budou pod tlakem, aby zlevňovali pivo, čili žádných 11 % navíc nezískají. Současně jde o absolutně nelogický krok z pohledu údajného boje proti škodlivému alkoholu, kterým vláda maskuje neustálé zvyšování spotřební daně, tedy zdražování cigaret a tvrdého alkoholu.
Marketingová akce na údajně zlevněné pivo odstartuje prvního května, tedy před letní sezonou a především pět měsíců před volbami do krajských zastupitelstev a do Senátu. Na poslední senátní volby v roce 2018 Babiš jistě nerad vzpomíná. Porazili ho totiž občanští demokraté. V krajských volbách 2016 dostalo ANO lehce přes 20 % hlasů a na řadě míst se babišovcům nepodařilo složit krajské koalice. To všechno by chtěl majitel ANO změnit. Proto přišel s těžkým kalibrem jménem levnější pivo. To bude u Čechů fungovat, myslí si jistě. Když už nemá osobnosti, které by mu hlasy ve volbách získaly, zkusí vítězství urvat levnějším pivem. Kolik lidí se nechá koupit?