Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda informovali o tom, jaké řešení bylo zvoleno ohledně budoucnosti železničního mostu na pražské Výtoni. Ministr rozhodl o tom, že bude nahrazen novým tříkolejným a stávající konstrukce bude přesunuta. V úvahu přicházejí pražské Modřany.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda představil závěry jednání a diskusí o budoucnosti železničního mostu na pražské Výtoni. Jak uvedla Správa železnic na sociální síti, příprava vítězného návrhu výtoňského mostu bude pokračovat.
Ministr dopravy rozhodl, že nový tříkolejný most nahradí ten stávající. Nová stavba má výrazně zlepšit podmínky železniční dopravy, cyklistů i chodců. „Stávající konstrukce bude citlivě přesunuta a může v hlavním městě dále sloužit. Prověřena bude lokalita v Modřanech,“ prohlásil Kupka s tím, že stát projekt nového mostu, který vzešel z architektonické soutěže, podrobí mezinárodně uznávanému posouzení vlivu na kulturní dědictví. V plánu jsou i jednání s mezinárodní organizací UNESCO.
Aktuální veřejná diskuse začala po zveřejnění výsledků architektonické soutěže koncem loňského roku. Kupka letos opakovaně uvedl, že o dalším postupu rozhodne do konce roku.
Správa železnic argumentuje tím, že ocelová konstrukce mostu je kvůli korozi natolik poškozena, že její rekonstrukce je po všech stránkách nevýhodná. Zachování současné podoby mostu naopak požaduje Národní památkový ústav, hlavní město, městské části Praha 5 a Praha 2 či Centrum světového dědictví UNESCO. Iniciativa Nebourat uspořádala on-line petici za záchranu mostu, kterou dosud podpořilo asi 20 600 lidí.