Tentokrát jsme na světlo titulní strany vynesli dramatický osud Anny Zajcevové. Pod titulkem Madona z Azovstalu přinášíme rozhovor s touto mladou Ukrajinkou, která strávila dva měsíce v obleženém Azovstalu a poté prošla ruským filtračním táborem. Již z bezpečí civilizace vydává svědectví o barbarství Ruska a burcuje svět především kvůli záchraně Rusy unesených ukrajinských dětí.
J. X. Doležal využil toho, že jeho „oblíbený“ vůdce pseudonáboženské sekty odsouzený za znásilnění svých žaček přiletěl v doprovodu policie z Filipín, a vystřihl portrét nazvaný Guru Jára se vrací… Jiří připomíná vychytralý styl Járova podnikání. Je to k nevíře. Projdete „…seznamovací konzultaci, kdy vás guru seznámí s vaší duší, vaším životem a vašimi sny a plány, poskytne rozbor vaší osobnosti nad vaším horoskopem, focení v Atelieru duše a váš Astrofocus (Járovu duchovní koláž, pozn. red.) na plátně i fotopapíře s certifikátem pravosti a průvodním dopisem od autora psaným rukou. Cena 108 108 korun“.
Populární seriál Devadesátky, trilogie Herec či aktuálně skvěle přijatá televizní minisérie Matematika zločinu. Za všemi těmito pořady stojí slovenský režisér Peter Bebjak, který listu poskytl obsáhlý rozhovor pod titulkem Funguje-li stát jenom pro někoho, je to drtící. Úspěšný tvůrce se v něm vyznává z obdivu k nedávno zemřelému americkému režisérovi Williamu Friedkinovi, jeho filmy Francouzská spojka a Vymítač ďábla považuje za dokonalé, poodhalí tajemství vlastní filmařské metody, a ovšem, nevyhne se komentáři k současné politické situaci na Slovensku: „Už to nejsou krvavé devadesátky. Mafie se nyní soustředí na tahání peněz ze státní kasy a paralyzování soudního systému. Fašistickým politikům nyní jde především o šíření dezinformací a nenávisti. Jde o to najít nepřítele, mluvit o něm a přenést tu rétoriku na své voliče, kteří ji přijmou za svou.“
V rubrice Panorama tentokrát představujeme ojedinělou knihu. Publikace Přidušené město představuje nalezený fotografický archiv akademika a matematika Karla Bucháčka, který po sobě zanechal překvapivě talentované svědectví o životě Prahy během normalizace, mezi srpnem 1968 a sametovou revolucí. Hezky to napsal jeden z autorů knížky v úvodní kapitole: „Navzdory introverzi, ostýchavosti i pomalé metodě tohoto dokumentování jedinečné doby, v níž každý autor žije, před námi vyvstávají dosud neznámé, a přesto obrazově silné fotografie. Praha umlčená, Praha normalizační.