Covidová pandemie naučila mnoho lidí, jak funguje takzvaný home office. Některým firmám se dokonce tak zalíbil, že část svých zaměstnanců nechává pracovat z domova i nyní. Pochopitelně se tak nedají vykonávat všechny profese, ale mnoho lidí si už skoro neumí chození do práce představit. Jak ovšem práci z domova vylepšit a udělat produktivnější? Není to nic složitého.
Sue Spencerová ze společnosti, zabývající se profesionální organizací práce, tvrdí, že naše práce z domova je výrazně ovlivněna tím, jak přistupujeme k úkolům, které máme před sebou. Jak řekla odbornice pro Daily Mirror, je nejdůležitější si určit, jaký je náš průběžný a celkový pracovní cíl. Zároveň musíme oddělit pracovní prostor od toho, v němž žijeme.
Jako předsevzetí si můžeme dát například to, že zkusíme být v novém roce více motivováni do práce. Pak už můžeme zkusit, jak fungují rady, které britskému deníku poskytla Sue.
„Každý den věnuji několik minut tomu, abych se ujistila, že mám čistý pracovní prostor,” říká Spencerová. “Zapnu si difuzér s vůní, která mi pomůže být produktivní, povzbudí mě a pomůže mi se soustředit. Poté si udělám seznam tří nejdůležitějších věcí, kterých bych chtěla dosáhnout v ten daný den,“ dodává s tím, že to zaručeně pomůže úkoly plnit.
Velkou chybou je podle Sue používat například ložnici zároveň jako pracovnu, což mnoho lidí na home office dělá. „Nejlepší je, pokud se vám podaří pracovní život oddělit od toho osobního. Je velmi důležité si uchovat prostor, kde odpočíváte, pouze k relaxaci,” vysvětluje odbornice. Zároveň připouští, že se v nejhorším případě dá situace řešit.
„Pokud nemáte jinou možnost, než používat ložnici jako pracovní prostor, pak si slibte, že na konci dne sbalíte svou práci,” rádi Sue. “Odneste papíry, notebook a všechny pracovní „věci“ do jiné místnosti, změňte osvětlení a zapalte svíčku. Tím můžete změnit atmosféru v místnosti a vytvoříte pocit, že jste v jiném prostoru než při práci,” dodává.