Vláda zaplatila reklamní podporu kampaně, na níž využila známou tvář influencerky Anny Šulcové a Jakuba Gulaba, jehož v listopadu vzniklá firma Medialer za to inkasovala půl milionu korun z veřejných peněz. Sociálními sítěmi dnes koluje video Janka Rubeše, který v reakci na kontroverzní způsob vládní komunikace vytvořil vlastní spot o Strakově akademii.
„Ahoj, rád bych vám teď ukázal okolí Strakovy akademie, kde sídlí Úřad vlády České republiky,” začíná Rubeš své video, ve kterém mezi ukázkami několika vrstev oplocení a odpadků kolem budovy své fanoušky vyzývá, aby se očkovali.
Reaguje Osvětovou kampaň vytvořili influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab, úřad je bude zveřejňovat na sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a TikTok ode dneška do poloviny února.
O TikToku tweetoval účet Andrej Babiš ve středu ve 20:04, tedy ve chvíli, kdy probíhala tisková konference jeho vlády. Té se ale neúčastnil. „Strakovka je prý ode dneška i na TikToku, sice nevím, co to je, ale doma mi to občas ukazují děti. Sledujte,“ napsal premiér České republiky.
Smlouva týkající se TikToku se okamžitě stala terčem kritiky. „Tak vláda na TikToku má i finanční rozměr. V hodnotě přes půl milionu korun. Cítím se bezmocně, varovat před podporou šmírovacího a autoritářského režimu nákupy produktů, jako je Huawei, když sama vláda na zneužívání dat přispívá,“ uvedla europoslankyně Markéta Gregorová, která připomněla, že zmiňovaná sociální síť je často spojovaná se sledováním uživatelů a zneužíváním osobních dat.
Na parodii se můžete podívat zde: