Čtrnáct dodávek s tvářemi krajských lídrů zaparkovali občanští demokraté na Moravském náměstí v Brně a zahájili tam horkou fázi volební kampaně označovanou jako modrá vlna. Strana sází na kontaktní kampaň, kandidáti se vydají do všech koutů republiky, kde chtějí voliče osobně přesvědčovat o síle svého programu. Předseda a jihomoravský lídr Petr Fiala chce, aby se finále kampaně soustředilo na důležitá témata, nikoli na skandály.
„Klíčovým prvkem kampaně ODS jsou debaty s občany,“ řekl šéf poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura. Modrá auta s kandidáty podle něj navštíví více než 6000 obcí a měst. Už v srpnu strana vyslala na cestu Českem putovní letní kina, která přilákala několik desítek tisíc lidí.
Volební program ODS je rozčleněný do několika balíčků – daňového, antibyrokratického, vzdělanostního a bezpečnostního. „Jasně říkáme: žádné progresivní zdanění, žádné kosmetické změny, ale výrazné a spravedlivé snížení daní,“ řekl Fiala. Slíbil také omezení byrokracie.
„Mluvíme o antibyrokratické revoluci. Neslibujeme žádné Potěmkinovy vesnice. Víme přesně, co zrušíme a co zrušíme hned,“ uvedl Fiala. Ve volbách jde podle něj o to, zda komunisté po 28 letech znovu získají vliv na vládu, a také o to, zda se k moci naplno dostane Andrej Babiš a jeho hnutí ANO.
Už v srpnu ODS představila dvanáct podmínek pro svůj případný vstup do vlády po podzimních volbách. Občanští demokraté budou mimo jiné požadovat snížení daňové zátěže a zrušení elektronické evidence tržeb (EET). Naopak odmítají povinné kvóty na přijímání migrantů.
V roce 2013 ODS ve sněmovních volbách získala 7,72 procenta hlasů. Na jižní Moravě, kde už tehdy byl lídrem Petr Fiala, jen asi sedm procent. Poslední volební model agentury Median přisuzuje ODS zisk deseti procent hlasů. Podle stejného modelu by volby vyhrálo hnutí ANO před sociálními demokraty a komunisty. ODS jde do podzimních voleb s podporou Strany soukromníků České republiky, jejíž zástupce má i na svých kandidátkách.