Stále více velkých firem si uvědomuje škodlivost dezinformačních webů. Někteří zprostředkovatelé reklamy navíc už svým klientům dávají možnost na těchto internetových stránkách neinzerovat. Výsledkem je, že pro dezinformátory je stále obtížnější lukrativní prodej reklamního prostoru. Opatření proti lživým webům přijímají také nejpopulárnější sociální sítě, jako jsou Facebook, Twitter nebo Reddit.
Reklamní zisky dezinformačních webů dosahují měsíčně až stovek tisíc korun. Inzerenti je přitom mohou podporovat i nevědomky. Při zadávání reklamy prostřednictvím platformy Sklik (od Seznam.cz) nebo Google Ads si totiž určují cílovou skupinu, nikoliv konkrétní weby, na kterých se bude jejich inzerce objevovat. V Česku vzniklo několik iniciativ, které firmy na nevhodně umístěnou reklamu upozorňují a také informují o tom, jakým dalším webům by se zadavatelé inzerce měli vyhnout.
Patří mezi ně i organizace Fair Advertising, která se snaží otevřít dialog o financování fake news prostřednictvím nekonfliktní veřejné komunikace se zástupci firem. O odstřižení konspiračních webů od peněz z reklamy usiluje i spolek Nelež. Zadavatele reklamy vyzývá, aby věnovali více pozornosti tomu, koho finančně podporují. Cílem je, aby firmy pochopily, že dezinformace spadají do společenské odpovědnosti. K výzvě už se připojilo mnoho velkých firem, jako jsou T-Mobile, Česká spořitelna, HBO nebo Bauhaus.
Sklik i Google Ads nabízejí svým klientům možnost výběru specifických webových stránek, na kterých inzerovat nechtějí. Sklik navíc firmám poskytuje i možnost prostřednictvím jednoho kliknutí neinzerovat na žádném ze 185 webů, které veřejná databáze dezinformačních stránek Konšpirátori.sk označuje za nevěrohodné.
Po dlouhém otálení přijímají opatření proti šíření dezinformací i sociální sítě. Twitter před několika dny zablokoval 25.000 účtů, které aktivně sdílely pročínský dezinformační obsah o pandemii koronaviru, Hongkongu nebo Tchaj-wanu. Smazal i tisíce účtů zapojených do dezinformačních sítí v Turecku a Rusku.
Globálně nejsilnější sociální síť Facebook je rájem konspirátorů, výrazné kroky proti šíření lživých informací ale web podnikl až s příchodem koronavirové pandemie. Dlouhodobá vize výkonného ředitele Facebooku Marka Zuckerberga je totiž propojení celého světa bez ohledu na negativní vedlejší účinky. Jeho zaměstnanci v reakci na pandemii s pomocí algoritmů hledají potenciálně zavádějící informace a ty potom prověřují.
Mezi mladými lidmi je velmi populární také sociální síť Reddit, která je zaměřená na sdružování komunit podobně smýšlejících lidí, dezinformace se tady tudíž nejen šíří, ale často i vznikají. Reddit vznikl s myšlenkou úplné svobody slova pro své členy, s rostoucí popularitou ale od tohoto konceptu vedení ustoupilo. Web dezinformační fóra většinou neblokuje, omezuje ale jejich viditelnost a vyhledatelnost potenciálním novým členům.