Jestli někdo z politiků správně pochopil funkci sociálních sítí, jsou to Andrej Babiš a Tomio Okamura. Ten první i díky nim vyhrál volby, ten druhý zastrašil část národa a dostal za to takový mandát, že si může ve sněmovně diktovat podmínky. Kromě demagogických, populistických a extremistických statusů ovšem předseda SPD zveřejňuje na sociální síti i vánoční akci, kterou nabízí jeho obchod s japonskými potravinami.
Na Okamuru zřejmě dopadla vánoční nálada a zároveň dostal skvělý nápad, jak využít svůj facebookový profil nejen k rozeštvávání lidí, ale také ho použít jako prostředek k vydělání peněz. Proto se rozhodl nabízet s akční cenou 450 korun sushi kit, tedy balíček s rýží, sójovou omáčkou, nakládaným zázvorem nebo wasabi.
Šéf extremistické SPD tak konečně ukazuje svou lidskou tvář a závanem exotiky ze svého obchodu dokazuje, že ne všechno cizí je mu cizí. Zároveň nezapomíná na své kořeny a díky němu si tak každý Čech může trochu ozvláštnit prožití vánočních svátků.
Svým byznys plánem by Okamura také mohl inspirovat dalšího facebookového matadora Andreje Babiše. Ten by na sociální síti může nabízet třeba předplatné Mladé fronty DNES a Lidových novin nebo dárkové koše, ve kterých by se snoubily výrobky z Kostelce, Vodňan a dalších podniků, které ovládá zemědělský koncern Agrofert.