Dospěli jsme už tak daleko, že veřejný ochránce práv (ombudsman) sdílí na sociálních sítích žumpoidní extremistický web politického pomatence. Tedy konkrétně Stanislav Křeček výlevy Ivana Davida. Je hezké, že prezident Zeman opatřil svému bližnímu trafiku, ale snad to nemusel být zrovna tenhle úřad.
Křeček na Facebooku sdílel článeček Ivana Davida z Nové republiky, kde si pan doktor David povšiml článku na iDNES a cituje: „‚Soud ve východofrancouzském Mulhouse vyměřil dvouměsíční podmíněný trest mladíkovi, který napadl dvě ženy za to, že podle něj neměly vhodné oblečení. Jedna z nich na sobě měla šortky, uvedl server franceinfo. Policie vyšetřuje také podobný případ z minulého týdne. Tři muži napadli ve Štrasburku studentku kvůli tomu, že měla krátkou sukni.‘ Nepoučený člověk by řekl: ‚To se ti Francouzi zbláznili?‘ Poučený člověk ví, že to byli ‚noví Francouzi‘, jejichž ‚cudnost‘ krátké sukně urážejí. V článku, který na násilí vůči ženám poukazuje, si opravdu někdo dal značnou práci, aby za žádnou cenu nepoužil slovo ‚muslim‘.“
Stanislav Křeček pak ve svém statusu píše: „Opravdu Francouzi? Nebo jen ti ‚noví Francouzi‘, kteří dnes terorizují celou Evropu? Proč nám zpravodajství zamlčuje, kteří ‚Francouzi‘ to byli? Asi takové nové Čechy nechceme, že?“
Civilizovaný člověk si nemusí dávat moc práci s tím, aby „nepoužil slovo muslim“. Taky nebude Francouzům radit, koho mají považovat za Francouze. Po tom je nějakému Křečkovi a nějakému Davidovi celkem houby. Země, které nežijí kmenovou mentalitou, se zabývají tím, jestli je někdo občan, to ostatní, třeba národnost nebo náboženství, nehraje roli. Pokud někdo tápe, může si informace dohledat. Děti narozené ve Francii (včetně zámořských území) alespoň jednomu z rodičů, který se také narodil ve Francii, získávají francouzské občanství automaticky při narození. Pokud se dítě narodilo ve Francii zahraničním rodičům, může získat francouzské občanství při narození, pokud nemá jinou státní příslušnost. Ve věku 18 let ho člověk získá, pokud má bydliště ve Francii s pobytem nejméně pět let od věku 11 let a také pokud se narodil ve Francii rodičům narozeným před nezávislostí v kolonii pod francouzskou svrchovaností a tak dále. Chápeme, že pro poněkud jednodušší národovce je to trochu složité. Jednodušší národovec by ale nemusel být zrovna ombudsmanem.
Fanatikům je zbytečné něco vysvětlovat. Na světě je miliarda muslimů. Za válek v bývalé Jugoslávii jsme tady několika tisícům muslimů poskytli azyl. Pro Davida a Křečka je ale nálepka důležitější než konkrétní lidé. S jejich zatuchlou mentalitou by se hodili do úplně jiné doby. Země, kam přišli lidé z muslimských zemí jako levné pracovní síly, pochopitelně integraci dost nezvládly, protože jako ostatně skoro všechny vlády řeší problém, až když začne přerůstat přes hlavu. Potíže ale nastaly až s druhou a třetí generací přistěhovalců a je to sociální problém. Náboženství tam může působit jako katalyzátor, ale je ve skutečnosti druhotné. To je celkem empiricky prokázané a netýká se to jen islámu. Řádění sektářských band, které hlásaly čisté evangelium a upalovaly pak mnichy, jsme znali ostatně i u nás. Jenže kam s takovými myšlenkovými jemnostmi na wlastenské síly. Kdybychom všechny právníky posuzovali podle Křečka, psychiatry podle Davida a katolíky podle Ovčáčka, zřejmě by se příslušníci těch skupin ohradili. Právem.
Korunu tomu Křeček dává výrokem: „Asi takové nové Čechy nechceme, že?“
Kdo je to „my“? Za koho se Křeček opovažuje mluvit? Když už vykládá nesmysly a sdílí dezinformační web, kde nám vysvětlují, jak to „doopravdy“ bylo s otrávením Navalného a jak americká letadla nacvičují bombardování Kaliningradu, ať mluví jen sám za sebe. Nebudeme řešit, jestli je on sám nový Čech, starý Čech, nebo vůbec nějaký Čech. Jeví se hlavně jako osoba málo integrovaná do normální společnosti a zakořeněná spíš v nevětraném prostředí současných kruhů kolem Hradu.