Představitelé opozice ostře kritizují vládou schválený záměr začít stavěr část kanálu Dunaj-Odra-Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. Někteří politici volili poměrně ostrá slova, a to nejen kvůli nesmyslnosti projektu, ale také kvůli starosti o krajinu a ekologii.
„V naší zemi zoufale chybí dálniční síť nebo rychlostní železnice. Dluhy máme na generace dopředu. Proč chce Miloš Zeman a tato vláda budovat zrovna kanál?“ ptá se senátor Pavel Fischer.
„Vláda dnes v tichosti schválila tento megalomanský projekt, který nás má vyjít na více než šest set miliard. Ponechme stranou, že se jedná o úlitbu prezidentu Zemanovi. Společenský i ekonomický přínos tohoto projektu je mizivý,“ myslí si senátor Václav Hampl.
„Ekologický i finanční nesmysl, blouznivé přání prezidenta Zemana, projekt ekonomicky neudržitelný, jenž zničí půdu a rozvrátí krajinu. To je kanál Dunaj-Odra-Labe. Dnes schváleno vládou Andreje Babiše,“ uvedl europoslanec Mikuláš Peksa.
„Stavba kanálu Dunaj–Odra–Labe má stejný ekonomický smysl jako kolonizace Marsu Českem. O ekologii nemluvě. Prostě se jedná o ‚všimné‘ prezidentovi. Navíc jde o plivnutí do obličeje těm občanům, kteří teď mnohdy počítají každou korunu. Hanba by měla fackovat ty, co to podporují,“ píše šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
„Místo toho, aby se vláda snažila Českou republiku rychle napojit na dálniční a železniční sítě, které může financovat z prostředků Evropské unie, vymýšlí naprosté nesmysly. KDU-ČSL kritizuje schválený plán vlády začít s přípravou výstavby první části vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi, který by měl stát zhruba 15 miliard korun. Lidovci už v minulosti zpochybnili studii proveditelnosti celého projektu, která prokázala, že záměr je investorsky a ekonomicky nevýhodný ve všech variantách. Vláda by se měla snažit splavnit Labe u Děčína, za doby vládnutí hnutí ANO v tom příliš nepokročila,“ napsal europoslanec Tomáš Zdechovský.