Zpráva o tom, že Marek Hanč, jeden z předních specialistů PR týmu Andreje Babiše, končí svou spolupráci s hnutím ANO, překvapila. Dlouholetá symbióza mezi expremiérovou politickou firmou a zkušeným marketérem sice finalizuje, ale de facto nejde o moc podstatnou informaci. Babišův tým totiž jede ze setrvačnosti a ztráta jednoho člověka nebude vůbec znát.
Představa, že by Hančův konec proběhl přes nesouhlas bývalého ministerského předsedy, je bláhová. Minimálně šéf marketingového týmu ANO Marek Prchal musel dát svému chlebodárci signál, že už se bez svého jmenovce obejde. Babiš by totiž sotva nechal odejít někoho, kdo by byl důležitou součástí budování jeho dokonalého mediálního obrazu, v době, kdy se chystá na dobývání Hradu.
Vypadá to tedy, že Babišův vrchní imagemaker Prchal už si je jistý, že dokáže veřejnost obelhat za pomoci starých osvědčených fint. Díky nim se poslední roky vždy našlo dostatek naivních občanů, kteří majiteli hnutí ANO hodili svůj hlas a dopomohli mu tak k jeho cíli, opanování moci.
Jednu novinku ovšem přeci jen PR odborníci pro Babiše na prezidentskou kampaň připravili. Svým způsobem k tomu byli donuceni výsledkem voleb, ale jak se ukazuje, možná bude nakonec opoziční role pro bývalého předsedu vlády bonusem. Nyní nemá odpovědnost za řešení problémů, do nichž naši zemi dostal, navíc ze špatných rozhodnutí může obviňovat současnou vládu.
To ovšem podle nové koncepce dělat nebude. Na špinavou práci jsou teď v ANO jiní. Především se jedná o ty nejlépe podlézající exministry, kteří svého vůdce poslední léta ochraňovali za všech okolností. Schillerová, Havlíček, Brabec, ti nyní nesou vlajku odboje proti kabinetu Petra Fialy.
Babiš je stranou, on je totiž nyní státník. Alespoň se ho tak minimálně pár následujících měsíců budou snažit prezentovat lidé, kteří z arogantního, agresivního a vulgárního slovenského podnikatele dokázali udělat českého premiéra. To, že mezi nimi už nebude Marek Hanč, nic neznamená. Celé soukolí, které stále dokáže držet Babišovu popularitu na vysokých číslech, totiž funguje poslepu. Navíc v prezidentské kampani se teprve pořádně ukáže, jakou sílu mají média, která expremiér vlastní, i ta, jimž nečiní problém mu posloužit.
Při pohledu na poslední kampaň Miloše Zemana je totiž zřejmé, že dnes je mediální obraz důležitější než činy, které za kandidáty stojí. Adepti na funkci hlavy státu se tak musí připravit nejen na boj mezi sebou, ale také na útoky Babišových novin i televizí, které jsou oddány slovenskému agrobaronovi.
Při této síle ztráta jednoho vojáka skutečně moc nebolí. V armádě sluhů se určitě brzy najde někdo, kdo Marka Hanče nahradí. A pokud ne, bude stačit zvednout telefon a dlouholetý nohsled Andreje Babiše se opět ukáže na scéně.