Idea sousedské večeře, na níž Pražané dostanou od Babišova kadidáta na primátora párek, guláš a pivo zadarmo, je mýtus. Nejen, že někdo musí už nyní pořadatelům akce pochutiny zaplatit, ale zároveň je jasné, že si „desátky“ za takto bohulibé akce v budoucnu vybere i předseda hnutí ANO. A nebudou to zanedbatelné částky. Jen Petra Stuchlíka už promo od vůdce stálo tři miliony korun.
Kandidát na šéfa Prahy svůj příspěvek bere jako naprostou samozřejmost, na níž je patrně zvyklý ze svého manažerského působení. Přece jen když obchodujete s chudobou a vyděláváte na zoufalých lidech, kteří si půjčují peníze za nehorázný úrok, naučíte se různé praktiky.
Proto jsou tři miliony poukázané hnutí ANO zřejmě pouze drobnými a Stuchlík je bere jako splátku Babišovi za jeho ochotu mu poskytnout veškerý servis. Nejen neustálou podporu na sociálních sítích, „půjčení“ svých marketérů a PR odborníků, ale především tolik propagované sousedské večeře.
Každá party něco stojí a účet za hostinu je třeba zaplatit. Rozhodně to však nebude Andrej Babiš, kdo sáhne do vlastní kapsy a kampaň svého nového koně zasponzoruje. Proto už proběhly ony tři miliony, které Stuchlík komentuje slovy „nechci být nic dlužen“, ale to nemůže stačit. Zbytek tedy budou muset zaplatit občané.
Ať už penězi, které z nich hnutí ANO za pomoci různých restrikcí a poplatků dostane, nebo omezením občanských svobod. Zaplacení takovéto ceny si však těžko mnozí všimnou. V době, kdy slova „zdarma“ a „akce“ působí na lidi až nebezpečně atraktivně, mají lidé s naditou peněženkou nebezpečnou výhodu.
Babiš si může dovolit investovat 150 milionů korun do kampaně svých lidí. Ve skutečnosti je to ovšem propagace pouze jeho samého. Málokoho zajímá, kdo se na billboardech nechal zvěčnit vedle vůdce. Důležitý je fakt, že všude stojí i Babiš. On je totiž pro naivnější část voličů oním strůjcem úspěchu, který hnutí ANO již několik let slibuje. Kdo si dá párek na sousedské večeři, měl by si dobře spočítat, zda se mu ve výsledku vyplatí, že ušetřil pár korun.