Nejlépe se odírají ti, kteří se prakticky nemohou bránit. Modifikace parkovacích zón spolu se zavedením naddimenzovaných pruhů pro cyklisty, to je asi jedna z největších lumpáren za posledních pár měsíců, ke kterým se snížil pražský magistrát a radnice městských částí. K tomu se jeden v diskusích dozví, že řidiči si uzurpují silnice, které jsou veřejným statkem, nebo že cyklista je pro tuhle planetu důležitější než řidič. Chtěl bych vidět tohohle pana diskutéra, jak by se tvářil, když by za ním třeba plynař dojel na kole a v půlce opravy zjistil, že mu chybí nějaká součástka. „V klidu, já si pro ni dojedu, to bude hned.“
Ulice a chodníky jsou veřejným statkem. To znamená, že nespadly jen tak zničehonic mezi činžovní domy z nebe, ale město je postavilo z daní svých obyvatel. A z těch samých daní je i udržuje a opravuje. Ulice se dělí na silnice, kudy jezdí auta, a chodníky, po kterých chodí pěší. Pardon, ještě po nich jezdí neukáznění cyklisté. Dokonce jsou schopni bez zájmu minout značku: Cyklisto, sesedni z kola. Řidiči jezdí a parkují na silnicích, protože si jejich výstavbu a údržbu platí z daní. Ano, přispívají na to i cyklisté bez aut. Stejně ale jako cyklisté jezdí po cyklostezkách, na něž přispívají z daní řidiči. Přičemž, s přihlédnutím k pouhým absolutním počtům, řidiči víc přispěli na cyklostezky, než cyklisté na silnice.
Nicméně, radnice nám ještě jednou prodávají to, co už jsme jednou zaplatili a nadále platíme. A ještě to s těmi platbami je takové vachrlaté. V podstatě nevíme, jakou měřitelnou službu si kupujeme. Nebo jsme jen sprostí poddaní, kterým král zvedne berně, jak se mu zachce? Starosta Prahy 7 například bez obalu v rozhovoru přiznal, že radnice prodala 12,5 tisíce parkovacích karet, ale v zónách má k dispozici jen 9,5 tisíce parkovacích míst. Podobně kdysi obchodoval jakýsi pan Smetka s H-Systémem, že prodával, co neměl, a dostal jedenáct let, vážení… Co se týče plateb, ještě hůř jsou na tom podnikatelé. Ti za jedno auto zaplatí podle cenových pásem Prahy od dvaceti do třiceti tisíc korun ročně. A aby to nebylo málo, tak těm zlým a ošklivým řidičům to pro jistotu ještě trochu znechutíme.
Třeba v Bubenské, která spojuje magistrálu s Veletržní, takže fakt provoz, stáhli dopravu ze dvou pruhů do jednoho, aby mohli přidělat pár parkovacích míst, ale hlavně cyklopruh (mimochodem, zatím jsem tam žádného cyklistu neviděl, a to tudy jezdím šestkrát denně s dětmi do školy a na tréninky). Nevím, co si tam na Praze 7 myslí ti bývalí „zelení lidovci“, že se všichni řidiči ťuknou do hlavy a řeknou si (?): Jasně, samozřejmě, na kolech budeme jezdit pro děti školy a pak je na kole vozit po kroužkách a trénincích… Kdepak, budou dál jezdit. Jen čekat ve frontách a kouřit z výfuků při rozjezdech a brzdách víc, než kdyby to projeli plynule. To už je vážně blázinec, co se tady děje. Ekologové systémově zhoršují životní prostředí.
A všechny radnice spolu s magistrátem unisono to celé bezostyšně vysvětlují tím, že chtějí zabránit „venkovanům“, aby parkovali uvnitř Prahy. Takže, už vidím, jak někdo z Kralup přijede na bohnické sídliště, zaparkuje tam, pak sedne na autobus 176, nebo co to tam jezdí, který ho zaveze na metro Kobylisy, odtud pokračuje třeba na Florenc, aby zde přestoupil na nějakou tramvaj. Operace tak na tři čtvrtě hodiny, tedy s jeho příjezdem do metropole minimálně hodina a půl. Tři hodiny denně. Přesto, zóny na bohnickém sídlišti jsou a občané jsou nuceni platit.