
Film přistupuje k dramatickým událostem s neokázalostí a velkým citem pro zachycení dobové atmosféry FOTO: Cinemart
FOTO: Cinemart

První březnový čtvrtek vstoupilo do našich kin drama scenáristy a režiséra Tima Fehlbauma Mnichov 1972. Odehrává se během olympijských her v bavorské metropoli, kterou tragicky poznamenalo řádění teroristů z organizace Černé září. Víc než o samotné události však pojednává o tom, jak k ní přistoupila americká televizní stanice ABC, jež ve filmu vlastně zosobňuje televizní médium jako takové.
Šestatřicet let od ostudného zneužití olympijských her v Berlíně k propagaci nacistické ideologie chtěla tehdejší Spolková republika Německo v roce 1972 ukázat světu přívětivější tvář. Možná i proto ignorovala stížnosti izraelské výpravy na nedostatečná bezpečnostní opatření v olympijské vesnici, kterou strážil jen malý počet neozbrojených policistů. Tenhle přístup se organizátorům krutě vymstil. V noci ze 4. na 5. září 1972 totiž vniklo osm ozbrojených palestinských teroristů do dvou apartmánů obývaných izraelskou výpravou. Trenér zápasníků Moše Weinberg a vzpěrač Josef Romano byli zavražděni přímo při přepadení, zbylých devět členů teroristé zajali. Chtěli je vyměnit za více než dvě stě Palestinců vězněných v Izraeli, což však vláda premiérky Goldy Meirové odmítla. Již krátce poté, co se z apartmánů na Connollystraße 31 ozvaly první výstřely, začalo dramatickou situaci sledovat hned několik televizních štábů, včetně toho amerického z ABC.
Média nechtěným nástrojem propagandy
Jedním z hlavních motivů terorismu je šíření strachu. Teroristé neútočí jen na přímé cíle, ale chtějí vyvolat šok a paniku…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.