
Ilustrační foto FOTO: BMW Werk Leipzig / Wikimedia Commons / CC BY-SA 2.0
FOTO: BMW Werk Leipzig / Wikimedia Commons / CC BY-SA 2.0

Evropská komise oznámila, že upraví nejpřísnější verzi systému pokut pro automobilky, které nesplní emisní cíle. Automobilky by podle nového návrhu měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Nevyřešilo se tím bohužel téměř nic. Pokuty přijdou stejně.
Naše automobilky reagovaly na oznámení vlažně. Sdružení automobilového průmyslu shrnulo problém tak, že to je sice pěkné, ale tak trochu k ničemu. Náš oslabený autoprůmysl to nezachrání. Firmy už vědí, že v letech 2025 a 2026 emisní limity s největší pravděpodobností nesplní. Pokuty tak dostanou stejně, což jim v těžkém období zrovna nepomůže. Odvětví je na tom už tak dost mizerně.
Evropská unie by si měla přiznat, že evropský automobilový průmysl se nachází v největší krizi za desítky let. Škoda Auto chce propustit asi 15 % nepřímých zaměstnanců, a to patří k těm úspěšnějším. Volkswagen plánuje propouštění od poloviny roku 2025. Automobilka Audi ohlásila podle serveru SWR.de plán ušetřit na zaměstnancích ročně 1,5 miliardy eur, cca 37,5 milardy korun.
S drahými evropskými elektromobily mají problém nejen Češi. Dokonce i Němci považují vysokou cenu za největší zádrhel u elektrických vozů, třetina z nich navíc odmítá koupit elektrický vůz bez ohledu na cenu. Odrazuje je i nedostatečná infrastruktura a dojezd.
K malému zájmu o evropské elektromobily a čínské konkurenci se teď přidal ještě Donald Trump, který vše ,,zazdil‘‘ pětadvacetiprocentním…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.