Česko v předvánočním období opět žije vysokými cenami másla, která v prodejnách obchodních řetězců dosahuje okolo 70 korun. Největší tuzemská média v podstatě neřeší nic jiného a obchodníci s velkými potravináři se navzájem obviňují, kdo za zdražování může. Celé situace navíc necelý rok před parlamentními volbami dramaticky zneužívá opoziční hnutí ANO Andreje Babiše, jehož holding Agrofert ale zároveň patří k největším výrobcům másla v České republice.
Spor o ceny másla odstartovala slova zástupců Potravinářské komory, kteří osočili obchodní řetězce, že si vylepšily obchodní přirážky a na másle vydělávají nejvíce ony. Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR), jenž v Česku sdružuje právě velké obchodní řetězce, následně Potravinářskou komoru obvinil z účelové manipulace s daty a veřejností ve snaze vyvolat umělou „máslovou krizi“, která má opodstatnit další zvyšování cen.
„Potravinářská komora rozjela masivní kampaň, kterou se snaží vytvořit kouřovou clonu pro zdražování potravin jejích členů. Nejnovějším hitem velkopotravinářů je strašení máslovou krizí,“ pustil se Prouza do velkých výrobců potravin v Česku. Podle něj se nyní chovají stejně jako v roce 2017, kdy vyhnali cenu másla na rekordní úroveň, z čehož značně profitovali. „Potravináři opět zastrašují, manipulují s daty a snaží se vyvolat paniku, aby zakryli vlastní neschopnost. V…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.