V posledních letech se umělá inteligence (AI) stala neodmyslitelnou součástí nejen každodenního života, ale i mnoha profesních oblastí, od zdravotnictví přes finance až po marketing. Není překvapení, že se stále častěji zapojuje i do školství, kde zásadně ovlivňuje způsob, jakým se studenti učí. Nástroje založené na AI dokážou přizpůsobit výuku individuálním potřebám studentů, zjednodušují hodnocení jejich výkonů a ulehčují práci učitelům. Zavedení umělé inteligence do školství však zároveň vyvolává otázky o etice nebo právních limitech, na něž si musí školy dávat pozor, aby AI skutečně sloužila jako pomocník, a nikoliv jako překážka.
Diskuse o možnostech a přínosech umělé inteligence ve školství probíhají již několik let. Pro některé je AI nepostradatelným „pomocníkem“, jenž zefektivňuje mnoho úkolů ve výuce, zatímco jiní se obávají jejích potenciálních negativních vlivů. „AI je jeden z dalších trendů digitálních technologií ve vzdělávání. Říká se tomu disruptivní inovace, která úplně mění to, jak obor doposud fungoval. Byl tím už třeba internet, chytrý telefon, sociální sítě nebo cloud. A AI je jedním z dalších nástrojů, ale myslím si, že má mnohem rozsáhlejší dopady. Jaká jsou přesně pozitiva a negativa, to teprve budeme zjišťovat,“ říká pro FORUM 24+ Ondřej Neumajer z Národního pedagogického institutu (NPI).
Přístup škol a studentů
…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.