Jak jme tu již psali, inzerát bojující s dezinformacemi ohledně chystaného očkování proti covidu-19 se skutečně moc nepovedl. Graficky je vyvedený tak, že sám spíš působí jako dezinformace. Zpráva o výsměchu, který akce vzbudila mezi lidmi, už dolehla i k premiérovi.
Velká profesionální kampaň, na kterou resort dostal z rozpočtu 50 milionů korun, bude od ledna. Čeká se na zadání a vyhodnocení veřejné zakázky. Současnou menší kampaň s inzeráty a spoty v rádiích podle ministra zdravotnictví Jana Blatného prý připravili zaměstnanci ministerstva. Premiér Andrej Babiš novinářům řekl, že úkolem ministerstva zdravotnictví je přesvědčit lidi, aby se nechali očkovat. „Musí připravit nějakou kampaň. Doufejme, že bude vypadat jinak než ten inzerát, který jsem viděl, který byl úplně katastrofální,“ poznamenal.
Dodal, že volal Blatnému, aby si našel pořádné marketéry. „Abychom se nemuseli za to stydět,“ řekl.
Babiš si také myslí, že ministerstvo zdravotnictví má s kampaní k očkování zpoždění. „Ale samozřejmě stát není firma, takže všechno je složité, nejdřív to posoudí právníci, poté se soutěží, ale už by to mělo být v procesu. Samozřejmě už to mělo být dávno venku, protože máme plno fake news,“ řekl. Dále uvedl, že očkování nebude povinné a jde o ochranu zdraví lidí.
Ano, ta strašidelná ruka v zelené gumové rukavici s injekční stříkačkou působí odpudivě. Navíc dát vedle sebe větu o vakcíně „Spolehlivá cesta k běžnému životu“ a výrok „Toto není pravda!“ je školácká chyba. Většina lidí jen uvidí obrázek a přečte si titulky. Lidé z médií a marketingu to vědí. Když si pomyslíme, jak by v takovém provedení vypadala reklama na Babišovy uzeniny, je nám mdlo, aniž bychom ty věci konzumovali. Ceníme si ale přiznání, že stát není firma a nějak se to zatím nepovedlo zařídit. I když v tomto případě by Marek Prchal jistě dovedli zařídit, aby se lidi do ordinací hrnuli. Možná se ještě dočkáme nějaké obdoby Účtenkovky. Mohla by to být třeba COVIDOVKA. Vylosovaní jedinci, co absolvují očkování, by mohli dostat dárkový balíček z Kosteleckých uzenin nebo inovovaný toustový chleba. Očkovaná a vylosovaná rodina pak třeba poukaz na prohlídku Čapího hnízda spojený s výkladem průvodce pana Protopopova.
Pak by se ukázalo, že lidi mají rádi to očkování, ne že ne. Trollfabrika v Petěrburgu by musela nasadit další směny virtuální vlastenců. No a bulvár by mohl dostat exkluzivní fotografie z očkování Alex Mynářové a Moniky Babišové. Možná nás čeká pestrá kovídková sezona, a to je teprve prosinec.