![Elektronická evidence tržeb.](https://www.forum24.cz/wp-content/uploads/fly-images/87604/eet-tablet-pokladna-1440x810-c.jpeg)
Elektronická evidence tržeb. FOTO: ČTK
FOTO: ČTK
![](https://www.forum24.cz/wp-content/uploads/fly-images/511157/vilem-besser-100x100-c.png)
Start Elektronické evidence tržeb je takzvaně za rohem a přesto stále nejsou vyřešeny všechny problémy, které s Babišovým šmírovacím nástrojem doléhají na živnostníky. Někteří se rozhodli své obchody, restaurace, hospody a další zařízení raději zavřít a hledat si zaměstnání jinde. Jiní se naopak podřídili diktátu ministerstva financí a pořídili si vše, co jim Babišův úřad nařídil, přesto se začátku EET obávají. Jedním z nich je i Jan Chleboun, majitel kavárny nedaleko Prahy, který kontaktoval redakci Svobodného fóra, aby se podělil o své zkušenosti s EET.
V Brandýse nad Labem provozuji kavárnu, a protože se snažím být poctivým obchodníkem, již v létě jsem si zakoupil systém od mamutí společnosti O2 s tím, že se na vše v dostatečném předstihu připravím. Firma, jako je O2 přece nebude nic riskovat a za dobrou cenu nabídne zákazníkům kvalitní řešení. Netušil jsem, jak moc jsem se mýlil. Tento článek píši 25. listopadu, tedy 5 dnů před spuštěním EET a kasa, za kterou jsem zaplatil 6.000 Kč, stále z větší části nefunguje.
Již 4 měsíce volám takřka denně na technickou podporu, denně trávím u telefonu několik hodin, protože „naši operátoři právě vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi“ (Rekordní čas čekání byl přesně 60 minut, pak jsem zavěsil). Nejde o to, že bych s počítačem od O2 neuměl pracovat, naopak si myslím, že mnohdy o kase vím víc, než slečny na telefonické podpoře, ale systém má prostě zásadní chyby, se kterým si „ajťáci“ neví rady. A tak nejčastěji hovor s technickou podporou končí omluvami operátora, že se na opravách pracuje, ať vydržím (nefunguje např. platební terminál, skladové hospodářství, synchronizace mezi E-kanceláří v počítači a samotnou kasou…drobnější problémy nezmiňuji).
[ctete]86442[/ctete]
Dnes mi dokonce odešel samotný tablet, samovolně se vypíná a baterie hlásí „vybito“, i když je tablet napojen na 230V. Při nákupu mi bylo sděleno, že v takovém případě dostanu okamžitě nový kus. Jenomže na všech prodejnách O2, kam jsem dnes volal, mi bylo sděleno, že zrovna náhradní tablety nemají, ať si zavolám příští týden. Zdá se mi to, nebo je to skutečnost? Jako by společnost O2 byla garážovou firmou, která se „napakuje“ na novém zákonu a pak od všeho dává ruce pryč. Když jsem žádal o náhradu škody za ty hodiny telefonování a např. i za to, že mi technik od O2 smazal všechna data (a já musel zavřít, abych je naťukal do tabletu znova), dostal jsem oficiální dopis od paní z reklamačního, ve kterém mě odkazuje na všeobecné podmínky.
[ctete]86767[/ctete]
Podle nich nemám nárok na náhradu škody, protože O2 nezodpovídá za způsobené škody ani v případě, že jejich služby a systémy nefungují. Takže až přijdete do CAFÉ MIDI na kávu, předem se omlouvám za to, že asi nedostanete účtenku, fakt už nevím, jak vám ji mám vydat. A budu doufat, že si pro mě nepřijede protikorupční policie. Do toho všeho se denně ze zpráv dozvídám, že se podmínky mění, bude to tak, nebo jinak… Vážení přátelé, DĚS, DĚS, DĚS a HRŮZA! Nejsem notorický stěžovatel, život beru tak jak je a snažím se, abych jím se ctí proplul. Ale to co se děje (nejen v souvislosti s EET), to už je i na mě dost silná káva. Asi začnu prodávat koblihy, možná se mě bude týkat některá příští, zákonná úleva.
Honza Chleboun