Koho to napadlo, podivil se legendární hokejista Jiří Hrdina nad probíhající stavbou tramvajových kolejí na Václavském náměstí. Na jeho kritiku reagoval pražský náměstek pro dopravu a bývalý primátor Zdeněk Hřib (Piráti) s tím, že zatím nikdo nevymyslel, jak něco postavit bez stavebních prací a omezení. Připomněl, že náměstí se revitalizuje právě pro lidi.
Výstavba tramvajových kolejí v horní části Václavského náměstí začala na konci června a potrvá tři roky. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Dopravní podnik také opraví koleje ve Vodičkově a Jindřišské ulici, kam se tramvaje vrátí na konci září.
Kvůli výstavbě se obyvatelé a návštěvníci Prahy musejí připravit na upravené trasy tramvají. Kromě Václavského náměstí navíc v letních měsících probíhají rekonstrukce i v dalších částech města.
Nad stavbou tramvajové trati na Václavském náměstí se na sociální síti X pozastavil bývalý hokejový reprezentant a trojnásobný vítěz Stanley Cupu Jiří Hrdina. „Tak tohle je povedená atrakce pro turisty i místní,“ vzkázal a přidal fotografii z místa. „Velká gratulace… údajně na příští tři roky,“ dodal.
Pražský náměstek pro dopravu Hřib se ale proti kritice ozval. „Až někdo vymyslí, jak něco postavit bez stavebních prací a omezení, dostane za to nobelovku. Zatím to nikdo nevymyslel. Mimochodem to náměstí revitalizujeme právě pro lidi,“ připomněl.
Tramvaje po náměstí jezdily více než sto let. První vozy se na jeho spodním konci objevily už v září 1875, kdy kolejová doprava zažila v pražských ulicích svou premiéru. Do konce 19. století protnuly koleje náměstí i uprostřed, tedy mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí, a sloužit začala také trať podél náměstí.
V dobách největší slávy se pak tramvaje z horního konce Václavského náměstí rozjížděly nejen do Vinohradské ulice, ale i doleva k Hlavnímu nádraží a doprava k náměstí I. P. Pavlova. Do poloviny 80. let minulého století ale většina kolejí zanikla.