Projet v posledních týdnech ulicemi Prahy není úplně jednoduché. V hlavním městě totiž probíhá množství rekonstrukcí a řidiči za volantem i cestující v MHD musejí čelit desítkám uzavírek. Pražským občanským demokratům prý dochází trpělivost. Podle nich je za chaos zodpovědné současné vedení města v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti). Opoziční ODS chce proto do „boje s dopravním peklem“ nasadit koordinátora dopravních staveb a uzavírek.
„Nelogicky naplánované uzavírky silnic, nesmyslně rozkopané město a promarněný čas řidičů v kolonách je vyústěním nezájmu pražského primátora Zdeňka Hřiba a jeho náměstka pro dopravu Adama Scheinherra práce koordinovaně plánovat a vést komunikaci se všemi dotčenými organizacemi, jako je třeba Technická správa komunikací nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy, o tom, jak zmírnit dopady dopravních omezení na řidiče,“ kritizuje vedení hlavního města Alexandra Udženija z pražské ODS.
Podle opozičních občanských demokratů musí řidiči při jízdě městem aktuálně čelit sedmdesáti dopravním omezením, v některých velmi vytížených lokalitách je doprava zablokovaná i několika uzavírkami najednou.
„Koalice vedená Piráty totiž není schopná sladit termíny výkopů tak, aby řidiče práce na silnicích ovlivnily co nejméně. Pražská ODS proto na jednání pražského zastupitelstva navrhne zřízení koordinátora, který bude mít za úkol zlepšit plánování dopravních staveb a uzavírek a zprůjezdnit Prahu,“ prozradil šéf klubu zastupitelů za ODS Zdeněk Zajíček.
Občanští demokraté zároveň vzkázali, že problémy v dopravě kvůli rozkopaným silnicím přehlížela už bývalá primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Připomínají její slova v rozhovoru pro Novinky.cz z roku 2018, kde předchůdkyně Zdeňka Hřiba tvrdila, že Praha nemá velký problém s dopravou. „Pražané jsou trochu zpovykaní,“ prohlásila tehdy.
„Byla to přitom právě současná magistrátní koalice, která ve svém programovém prohlášení před třemi lety slibovala napravit nekoordinovaný postup minulé vlády nad metropolí v čele s exprimátorkou Krnáčovou,“ připomíná Zajíček.
„Opět jen plané sliby a marketingová hesla, reálně tato koalice pro vyřešení tohoto problému neudělala nic než jen to, že řidiči můžou sledovat uzávěry na internetu, což jim je jaksi často už houby platné, když stojí v koloně,“ uvedl předseda pražské ODS Tomáš Portlík.
Ten zároveň připomněl, že kolony nejenže zkouší trpělivost řidičů a promarňují jejich čas, ale že zbytečně přispívají k vyššímu znečištění ovzduší v hlavní městě. Plánování uzavírek je tak na rozdíl od nerealistických slibů na snižování emisí faktický způsob, jak zlepšit životní prostředí ve městě.
Od koordinátora si občanští demokraté slibují předcházení dopravním komplikacím. Zřídit ho chtějí na nejbližším jednání pražského zastupitelstva v září.
„Není to přitom poprvé, co přicházíme s návrhem konkrétního řešení na existující problém Pražanů. Vládnoucí koalice v čele s primátorem Hřibem, bohužel, komplikace na silnicích nepovažuje za nijak důležité. Koordinátora jsme totiž navrhli už na začátku volebního období, protože bylo jasné, že když probíhá několik velkých stavebních akcí, vždy to má významný dopad na plynulost dopravy. Koalici to nezajímalo už tehdy, přesto budeme věřit, že stížnosti řidičů nebudou už nadále ignorovat,“ uzavřel Zajíček.