Trasa „D“ byla plánována dvěma směry, jeden, aktuální, vede do Písnice, druhý měl v Nových Dvorech odbočit a projet několika sídlišti s velkým počtem obyvatel a skončit v Modřanech. Z aktuálního vyjádření magistrátu vyplývá, že trasa pro lidi na sídlištích se ruší a místo metra se tam někdy v budoucnosti postaví tramvaj.
Člověk nemusí být žádný koumák, aby se podíval do mapy a zjistil, že metro povede do Libuše, ve které žije přesně 10 tisíc a 34 lidí, a do Písnice, v níž žijí 4 tisíce lidí. Konečná Depo Písnice už je na okraji města, zcela mimo zástavbu, do slova a do písmene končí v poli, viz obrázek. Proč? Komu ku prospěchu?
A podívejme se na druhou plánovanou větev. Sídliště Kamýk: 20 tisíc obyvatel, Sídliště Novodvorská 12,5 tisíce lidí, Hodkovičky 3500, Lhotka 6000, Modřany 32 tisíc a spádově Komořany 2000. Suma sumárum 76 000 obyvatel na sídlištích a proti tomu zamýšlená trasa pro 14 tisíc lidí v rodinných domcích. Druhá polovina trasy nového metra D povede nelogicky mimo zástavbu a bude jezdit prázdná. Zato sídliště s 80 tisíci lidmi bude obsluhovat někdy v budoucnosti tramvaj! Kdo to na magistrátu vymýšlí? Půlka trasy D od zastávky Nové Dvory není potřeba a bude se stavět jen pro srandu králíkům. Pokud ji z nějakého důvodu nechtějí postavit tam, kde bydlí lidé, tak by bylo jistě záslužnější skončit linku na Nových Dvorech a místo toho rovnou prodloužit trasu na druhou stranu přes Nusle na Vinohrady, protože to je ta oblast, která Prahu trápí nejvíce. Pokud by se něco stalo s Nuselským mostem, neexistuje kapacitní alternativa, jak dostat 300.000 lidí z jihu města do ostatních částí metropole, a proto se původně měla nejdříve trasa D stavět mezi Hlavním nádražím, Náměstím Míru a Pankrácí, nikoliv z Pankráce do Písnice.
80 tisíc obyvatel žije na větvi metra do Modřan, na větvi do Písnice jen 14 tisíc
Pražská dopravní antikoncepce se zmítá v chaosu. Trasa C končí téměř na travnaté přistávací ploše mimo civilizaci u cvičného letiště v Letňanech, trasa A skončila jako památník ředitele Motola Miloslava Ludvíka (ČSSD) v motolské nemocnici, kam jezdí pár tisíc lidí v pracovní době a zbytek nic, všude daleko. Místo metra na letiště v Ruzyni budeme stavět rychlodráhu za 30 miliard, která bude dražší, než by tam stálo protažení metra, bude zatěžovat obyvatele Dejvic a hlavně, všichni, kteří budou chtít na letiště, budou muset vystupovat z metra na Masaryčce a tam čekat na vlak. Mimo dopravní špičku i desítky minut, takže se dopravní dostupnost letiště ještě zhorší, místo, aby se zlepšila.
Trasa metra C končí v Letňanech uprostřed pole
No, a teď půlka nové trasy D povede mimo obydlí a znovu skončí v poli. Z vizualizace je patrno, že to není žádná nadsázka, skutečně skončí v poli. Ano, je tady argument, že je potřeba někde postavit depo a záchytná parkoviště. Dobře, ale trasa A jezdila léta bez depa, nepotřebovala ho, a metro se primárně staví pro domorodce, ne pro obsluhu P+R parkovišť. Pokud by se trasa včas protáhla z Vinohrad až do Vysočan, což je jedno z pravděpodobných pokračování trasy D, mohlo by být depo tam, nebo by se depo mohlo postavit na druhé větvi na konečné v Modřanech, kde je prostoru spousta, například u nádraží Praha-Modřany.
Aby toho nebylo dost, podívejme se na první půlku trasy D. Místo, aby metro zastavilo uprostřed panelového sídliště Pankrác, v němž žijí tisíce lidí, „úspěšně“ projíždí kolem něho a staví až stovky metrů za ním, ve stanici Olbrachtova, což je jen frekventovaná křižovatka ulic. V okolí bydlí málo obyvatel, kteří to mají kousek na metro C na Budějovickou.
Metro zcela míjí sídliště Pankrác, místo aby do něho zajíždělo
Následující zastávka Nádraží Krč je opět zcela mimo zástavbu a tentokrát do slova a do písmene je stanice situovaná doprostřed rybníka. V širokém dalekém okolí Nádraží Krč jsou jen 2 benzinové pumpy, Jižní spojka, několik rybníků, lesopark, pár vilek a golfový klub. Jinak pusto prázdno. Místní lokálka staví 1x za hodinu. Následuje zastávka Nemocnice Krč, jež vypadá na další pomníček doktorské lobby, protože proti nemocnici je desítky let jen holá pláň, na níž se 2x do roka staví cirkusové šapitó a z panelového sídliště je to na metro daleko. Takže stanice, která dává jakž takž smysl, je přesně uprostřed trasy D Nové Dvory.
Stanice metra Nádraží Krč uprostřed rybníka mezi Jižní spojkou a kolejemi nádraží.
Přitom se magistrát tolik snaží, aby se metro D začalo stavět co nejdříve, udělalo z něho svojí prioritu, ale až si tu „Potěmkinovu vesnici“ postaví, zjistí, že lidem vůbec s dopravní obslužností nepomohlo, vyhodilo 50 miliard, musí dobudovávat následnou dopravní infrastrukturu, která bude svážet lidi k opuštěným stanicím metra a bude se zjišťovat, kdo za to může. A kdo za to může, by se mělo zjišťovat už teď hned!