Když se zástupci Nadace Agrofert dozvěděli, že se charitativní organizace Girasole, která provozuje hospic a stará se o seniory, rozhodla vrátit dar 300 tisíc korun, protože nechtěla být součástí prezidentské kampaně, stalo se něco, co asi nikdo nečekal. Vzteklá reakce z Agrofertu na sebe nedala dlouho čekat a Babišova nadace se rozhodla veřejně žádat vrácení i dalších peněz. Pouhých několik dnů před volbami je to opravdu slušný výkon.
Zástupci Girasole se pro svůj krok rozhodli poté, co Nadaci Agrofert do kampaně zatáhl sám Babiš, který ji zmínil v debatě. Lidé jim poté poslali miliony korun a krok měl velký ohlas v médiích a na sociálních sítích. Agrofert kontroval kritikou a žádostí o vrácení peněz z roku 2018. Vzhledem k tomu, že organizace provozuje například hospic, je to vážně více než nevkusné. Zástupci Girasole ale peníze samozřejmě vrátili a přidali i příspěvek z roku 2016.
O čem to vypovídá? O Andreji Babišovi a o kultuře v jeho firmě, která je nastavena přesně podle něj. Nic se nedělá jen tak, ale kvůli prospěchu. Tak funguje Babišova logika. Nechápe, že Danuše Nerudová řekne, že Babiš je zlo, protože on jí přece dal kytku. Nechápe, že ho někdo může kritizovat, protože on přece někde přidal peníze. Nechápe, že ublížil svému vlastnímu synovi, vždyť mu koupil dům. Babišův svět funguje čistě na principu zaměstnavatel/zaměstnanec, svět jako firma. Komu něco dá, ten nesmí mít názor. A kdo názor má, toho platí někdo jiný. Takhle přemýšlí Andrej Babiš.
Marketérům hnutí ANO se prezidentská kampaň vymkla z rukou. Nedaří se jim už delší dobu, nyní se ale definitivně ukázalo, že veškeré deficity nenahradí ani obrovský rozpočet. Smůla. Nadace Agrofert se k tomuto fiasku vesele přidala, protože chtít vrátit peníze, které byly možná vydány za to, aby někdo měl důstojnější a pokud možno snesitelnější umírání, to je chucpe. Stejně jako dávat na odiv pomoc lidem a sbírat na ní politické body ve stejné době, v níž tytéž lidi strašíte na billboardech válkou. Nadace Agrofert bezpochyby už roky pomáhá. Svoji pomoc ale tímto nehorázným chováním zdiskreditovala a ukázala, že je to zase jenom – slovy pana majitele – účelovka.