Hnutí ANO se nám snažilo namluvit, že bude líp, jenomže to byly jenom plané sliby. V mnoha případech, mezi nimi u klíčových dopravních staveb, to rozhodně neplatí. Rychlost výstavby nových dálnic se počítá na kilometry ročně. Je to daleko méně než například v Polsku nebo Maďarsku.
Tato situace je hodně špatná a s tím souhlasí i poslanec za ODS Jan Bauer, který je lídrem jihočeské kandidátky SPOLU. „Stav výstavby dálnic a rychlostních silnic v České republice je velmi tristní. Od roku 2014 stát postavil něco málo přes devadesát kilometrů nových dálnic. Za to si hnutí ANO, které osm let řídí resort dopravy, pochvalu opravdu nezaslouží. Čtyřikrát větší Polsko za posledních šest let zvětšilo svoji dálniční síť o téměř 1 200 kilometrů. Ve srovnání s tím je asi padesát kilometrů nových dálnic, které premiér Babiš stihl otevřít letos před volbami, aby se ukázal před veřejností, jen slabou náplastí na přetrvávající hlemýždí tempo,“ uvedl.
Dále kritizuje Babišovu vládu za to, že problematiku dopravních komunikací neumí pojmout komplexněji. „Je dobře, že se konečně po mnoha letech slibů a odkladů letos začalo stavět chybějících dvaatřicet kilometrů dálnice D4 a doufejme tedy, že za tři roky dojedeme po dálnici z Prahy až téměř do Písku. Jenomže tato důležitá komunikace pokračuje dále jako mezinárodní silnice I. třídy přes Strakonice, Volyni a Vimperk na hraniční přechod Strážný a dále do Mnichova. Je to součást klíčového spojení mezi Prahou a bavorskou metropolí. Přitom stav této silnice je na mnoha místech hodně špatný. Je třeba postavit obchvaty mimo hustě obydlených míst, vyřešit některé problematické úseky, například kolem Kubovy Huti, a zřídit předjížděcí pruhy,“ řekl poslanec Bauer.
Problém pomalých dopravních staveb se však, jak již bylo řečeno, netýká jen jihočeské „dé čtyřky“, ale celé České republiky. Ano, Babišova vláda i v rámci řešení dopravní problematiky selhala. Samozřejmě, na vině jsou i některá občanská sdružení, která svými často nesmyslnými obstrukcemi blokují výstavbu dálnic a modernizaci železnic. Chtělo by to proto kvalitnější stavební zákon, který bohužel zatím chybí. Nelze však pominou ani nekvalitní práci některých ministerských úředníků, kteří svými chybami obstrukce umožňují.