Kanál VČK-OGPU na telegramu hovořil se Sergejem Korobinským, bývalým pilotem společnosti MNT-Aero, který létal jako druhý pilot s Jevgenijem Prigožinem. Krátce před zřícením letadla z této práce odešel, protože ho znepokojilo, jak se zanedbávají bezpečnostní opatření.
„Už jsem nemohl pracovat a být zodpovědný za bezpečnost Prigožinova letadla… Pokaždé se na palubu nakládaly nějaké dárky, tašky s papíry, krabice. Neměli jsme právo nahlížet dovnitř, neměli jsme ani právo se na něco vyptávat… V kabině byly vždycky padáky… Je jasné, že uvnitř něco vybuchlo,“ řekl Korobinský.
Od havárie letadla šéfa společnosti Wagner Jevgenije Prigožina uplynul měsíc. Průběžné údaje z vyšetřování nebyly dosud zveřejněny a nebyla oznámena ani oficiální verze nehody. Zdroje VČK-OGPU tvrdí, že za hlavní důvod vraždy šéfa wagnerovců lze označit boj o přerozdělení sfér vlivu v Africe. Podle autorů kanálu je to ale „pohodlná verze, odvádějící pozornost od Moskvy a reality“. Většina odborníků se shoduje, že příčinou katastrofy mohl být výbuch v zavazadlovém prostoru.
Mluvčí Vladimira Putina Dmitrij Peskov komentoval průběh vyšetřování havárie letadla v polovině září. Řekl, že Kreml „absolutně nevěří“, že by postup vyšetřování havárie byl pomalý. „Není to jednoduché vyšetřování, není to jednoduchá nehoda,“ řekl Peskov. Podle něj by bylo v tuto chvíli předčasné cokoli komentovat.
Ještě předtím Kreml uvedl, že vyšetřování havárie soukromého letadla Embraer Legacy v Tverské oblasti nebude probíhat v mezinárodním formátu. Případ vede Vyšetřovací výbor Ruska. Dmitrij Peskov označil za zcela možnou verzi „úmyslného zlého činu“.