Také vás zaujalo, že Andrej Babiš uspořádal dramatickou tiskovou konferenci o údajném anonymním dopisu s nábojnicí právě v sobotu? No jistě. Jde z komunikačního hlediska o plonkový den a bylo potřeba ho v marketingovém plánu něčím zaplnit. To je celé vysvětlení, proč tuto komedii zahrál prezidentský kandidát právě dnes.
Babiš tvrdí, že mu ochranka dopis adresovaný jeho ženě Monice předala až dnes ráno. A pak hned začal jednat. Šel s dopisem a s nábojnicí na policii a pak hned uspořádal tiskovou konferenci. Nic jiného se právě nedělo, a tak zpráva ihned obletěla celou zemi.
Můžeme se vsadit, že anonymní dopis Monice Babišové s nábojnicí vytvořil marketingový tým Andreje Babiše a tato pseudoudálost byla naplánována na poslední sobotu před volebním týdnem. V případě Babišových kampaní můžeme již mluvit i o tom, že hrozba atentátem je standardní součástí marketingové technologie, jež je založená na stoprocentním cynismu. Koneckonců billboardy, jež zneužívají strach prostých lidí z války, patří do stejné kategorie morálně podřadného chování a hyenismu.
I kdyby nakrásně někdo poslal Babišovým nábojnici, tak to jako anonym nemá žádnou relevanci. Babiš ale potřeboval zaplnit hluchý den, kdy se nic neděje, nějakým šrapnelem, který by zajistil první pozici na zpravodajských serverech. A to se také stalo. Novináři odvyprávěli bez uzardění jeho příběh, nabrali a publikovali odsuzující reakce politiků a pak telefonovali politologům, aby jim řekli, že nábojnice může Babišovi vyhrát volby. A oni to někteří řekli anebo krčili rameny tak, že to nevyloučili. Vše se odehrálo přesně podle záměru. Říká se tomu podle slavného amerického filmu vrtěti psem.
Je to kampaň pro mentálně slabší část národa. A celé, o co jde, je to, kolik takových méně zdatných spoluobčanů, kteří se nechávají vodit za nos, tu vlastně máme. Mimochodem, nábojnice došla Monice. Proč asi Monice? Inu prostě proto, že je to více srdcervoucí. A aby se dal příběh dobře vyprávět, musí rvát za srdce.