Taky znáte ty lidi, co se potkají s někým slavným, okamžitě se fotí a mají z toho zážitek na celý život? Patří mezi ně i náš pan premiér. Babiš se potkal s celebritou, s Timem Cookem z Applu, a jeho nadšení tak nějak překročilo určité normální meze. Začal rozdávat budovy ministerstva, aby se z nich staly prodejny mobilů, a tvářil se že tohle je nějaká prestižní záležitost. Tak tedy není, pane premiére.
Ano, Apple je úspěšná značka, která se po celém světě velmi dobře prodává. Není sice jisté, jak moc potěší voličskou základnu hnutí ANO fakt, že by si mohli v originálním obchodě Apple koupit nový model iPhonu ve chvíli, kdy se objeví na trhu, protože většina Babišových voličů pochází z řad důchodců a nízkopříjmových skupin, ale to nevadí.
Babiš prostě zase jednou ukázal, že vůbec netuší, o čem je politika – a hlavně ta zahraniční. Nefunguje to tak, že se s někým vyfotíte, tváříte se, že je to váš kamarád (protože ano, většina civilizovaných lidí se chová slušně) a pak s ním domlouváte nesmysly, do kterých navíc předsedovi vlády vůbec nic není. Například do toho, jestli si Apple v Praze otevře svůj obchod, nebo neotevře.
Babiš stále ještě nepochopil o politice nic víc, než se kdysi dozvěděl z fimu Matrix. A nebo se jeho marketér Marek Prchal tak moc nechal unést svou láskou ke značce Apple, že svého šéfa poměrně hodně ztrapnil. Těžko říct. Jelikož ale Babišova znalost techniky končí u toho, že umí poslat smsku, asi nikdo nevěří tomu, že předseda vlády by byl velkým fanouškem nových aplikací z Appstoru.
Takže, pane Babiši, víte, jak jste psal, že budete bojovat za Apple Store pro naše lidi? Zkuste bojovat za právní stát pro naše lidi, za rovnost před zákonem pro naše lidi, za bezproblémový přístup k informacím pro naše lidi nebo třeba za normální pozici v Evropské unii pro naše lidi. Oceníme to o něco více než obchod s mobily umístěný v budově ministerstva bez výběrového řízení.
Děkujeme.