Společnost O2 si nechala zpracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že v segmentech gastronomie a ubytovacích služeb skoro 70 % podnikatelů nechává nákup EET pokladny na poslední chvíli. Mnohem více alarmující číslo je ale jiné: 22 % podnikatelů zvažuje, že svou činnost raději ukončí.
Z výsledků průzkumu vyplývá, že dva týdny před ostrým startem má EET pokladnu zakoupenou pouze 28 % podnikatelů. Ostatní zařízení teprve vybírají (30 %), či ho již mají vybrané, ale ještě nekoupili (20 %), přičemž 22 % podnikatelů žádnou pokladnu kupovat nechce a zvažuje, že své podnikání raději ukončí.
Největší obavy v souvislosti s EET mají podnikatelé z nárůstu administrativy (56 %) a z výpadků internetového připojení či problémů se softwarem (47 %). Nedostatečného zabezpečení dat se obává 28 % respondentů.
Většina podnikatelů preferuje EET řešení vyvinuté na míru jejich podnikání (28 %), dalších 27 % dává přednost hotovému hardwarovému a softwarovému řešení se zárukou.
Jako nejvíce důležité při výběru EET řešení označují podnikatelé výši pořizovacích nákladů, měsíčního paušálu a možnost jednoduchého zálohování dat pro případ poruchy zařízení. Z průzkumu dále vyplývá, že téměř třetina podnikatelů (32 %) neví, jaké sankce jim hrozí v případě, že zákazníkovi nevydají účtenku.