Na internetu se objevila záhadná a pro Rusy zlověstná internetová stránka. Na adrese Krymský most 404 se nachází záběr stavby poničené po loňském útoku. „Můžeme to zopakovat,“ píšou tvůrci webu, na kterém také běží časový odpočet.
Na podivný internetový vzkaz upozornil web televize Kanal 24. Jak konstatuje, Krymský most bude zničen, což považuje za fakt, vzhledem k tomu, že o tom opakovaně hovořily špičky ukrajinského vedení. Kód 404 je přitom označení chybového hlášení pro neexistující webovou stránku. Součástí výhrůžného vzkazu jsou i typická ukrajinská varování: „Kouření škodí vašemu zdraví. Vyvarujte se kouření na nevhodných místech.“ Ta Ukrajinci často používají u záběrů explozí a požárů nepřátelských cílů.
Jak redakce webu spočítala, stávající odpočet na stránce se završí 12. června ve 23 hodin kyjevského času. Datum určitě nebylo zvoleno náhodně, protože na 12. června připadá ruský svátek „Den Ruska“. Jak moc je ale hrozba míněna vážně, nebo zda se jedná jen o provokaci, to samozřejmě není jasné. „Můžeme jen čekat, věřit a podporovat ukrajinskou armádu,“ píše server.
Ten zároveň konstatuje, že západní zbraně sice nelze použít k úderům na ruské území, nicméně Krym je podle mezinárodního práva nadále ukrajinským územím a použití západních zbraní by tudíž mohlo být považováno za legitimní. Web rovněž cituje vojenského experta Romana Svitanu, podle kterého by 3–4 rakety podobné typu Storm Shadow mohly most, který Ukrajinci považují za nelegální stavbu, skutečně zlikvidovat. Je samozřejmě otázka, zda by pronikly ruskou protivzdušnou obranou.
Proti případné likvidaci mostu stojí i vyjádření náčelníka Hlavního zpravodajského ředitelství Ministerstva obrany Ukrajiny Vadyma Skibického. Ten řekl, že Krymský most má v případě útoku na Krym sloužit jako úniková cesta pro ruské okupanty.
První útok na Krymský most se odehrál 8. října 2022. Na mostě došlo k silné explozi a následně začal hořet vlak s cisternami obsahujícími zřejmě palivo. Došlo ke zřícení dvou polí silničního mostu a železniční část závažně poškodil požár vlaku. Obě části vyžadovaly komplexní kontrolu a rekonstrukci, které vážně zkomplikovaly dopravu mezi pevninským Ruskem a okupovaným Krymem. Silniční část mostu byla znovu v plném rozsahu otevřena 23. února 2023 a železniční část je v plném provozu od 5. května téhož roku.