Reklamní kampaň, která propagovala elektronickou evidenci tržeb stála daňové poplatníky 3,5 milionu korun. Mohla být o statisíce levnější. Ministerstvo vedené Andrejem Babišem však zakázku přidělilo firmě, které podala nejvyšší nabídku. Upozornil na to jeho server idnes.cz.
Za výrobu spotů, které spíše než propagaci EET připomínala reklamní kampaň na Babiše, zaplatilo ministerstvo 3,5 milionu korun. Za samotný reklamní prostor 30 milionů. Výroba spotů přitom mohla stát 3,1 milionu nebo 3,2 milionu. „Vyhrála firma, která získala nejvyšší počet bodů,“ vysvětlovala idnes.cz Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství. Více zakázku nechtěla komentovat.
Kampaň dodala na základě nejvyšší nabídky firma McCann-Erickson Prague. „Dlouhodobě se snažíme prosazovat iniciativu Férový tendr. Jedním z jejích bodů je mimo jiné i nesmyslné hodnocení kreativních soutěží podle ceny, protože to vede k tomu, že se často vybírají kvalitativně zcela nevhodná řešení jenom proto, že je někdo udělá levně. Výsledný efekt je ale potom nula,“ reagoval pro idnes.cz Peter Hermann z firmy McCann.