Téměř po celém světě je v podstatě synonymem léta, populární oranžový drink původem z Itálie nechybí mnoho let v nabídce snad žádného podniku. Řeč je o koktejlu Aperol Spritz. Ten však nyní mizí z nápojových lístků ukrajinských barů a restaurací. Důvodem je bojkot italské firmy Campari Group, která ovocný likér Aperol vyrábí. Informoval o tom deník The Washington Post.
„Měli jsme sklenice s nápisem Aperol, zničili jsme je nebo naházeli do koše,“ popsal deníku devětadvacetiletý Pavlo Lavruchin, který pracuje v baru Squat 17B v centru ukrajinského Kyjeva. A nejde o jediný podnik.
Ukrajinské bary a restaurace tak protestují proti italské firmě Campari Group, která je výrobcem alkoholického nápoje Aperol. Vlastník značky se totiž rozhodl i přes agresi na Ukrajině pokračovat ve svém byznysu v Rusku.
V březnu loňského roku firma Campari Group přislíbila, že omezí propagaci svých výrobků na ruském trhu, kde zaměstnává 122 lidí, a v zemi přestane investovat. Stáhnout se z Ruska úplně však nechce. „Naše pozice zůstává taková, jak jsme veřejně komunikovali od začátku války,“ prohlásil podle deníku The Washington Post mluvčí italské společnosti Enrico Bochedi.
Squat 17B začal nabízet svým zákazníkům alternativu. Na nápojovém lístku se tak objevil drink s názvem Venice Spritz, ve kterém namísto likéru od firmy Campari Group používá srovnatelný výrobek od jiného italského výrobce.
Ukrajinské ministerstvo nedávno přidalo na svůj seznam sponzorů války na Ukrajině například firmu Bacardi Limited. Ta je jedním z největších výrobců alkoholických nápojů na světě, stojí například za populárním rumem Bacardi, vodkou Grey Goose, ginem Bombay Sapphire nebo známým vermutem Martini.
Ministerstvo tvrdí, že firma Bacardi nadále dodává do Ruska produkty v hodnotě milionů dolarů a platí v zemi daně, čímž podporuje tamní ekonomiku, a tedy i agresi vůči Ukrajině. „Jakékoli společnosti, které nadále fungují a platí daně v Rusku, sponzorují válku,“ řekla podle deníku marketingová manažerka oblíbeného kyjevského baru a restaurace Darja Andrjuščenko.