Cestování s ruskými aeroliniemi začíná být o strach. Za pouhých sedm dní do cíle bez neplánované zastávky nedoletělo šest letadel. Jednomu selhal stabilizační systém, druhému přestal fungovat motor. Nouzově museli přistávat piloti kvůli závadě klimatizace, selhání autopilota a také klapek. Boeingu 747 se zase během letu vyfoukla pneumatika.
Velkým problémům čelí kvůli chybějícím náhradním dílům ruské aerolinky. Jak napsal web The Moscow Times, po selhání stabilizačního systému muselo na letišti Šeremetěvo v Moskvě přistát letadlo z Kazaně. Na palubě mělo 188 lidí, z toho šest členů posádky. Za týden se přitom jedná již o šestý případ, kdy na palubě letícího stroje došlo k poruše, jež si vynutila nouzové přistání.
Hned dva další obdobné incidenty se staly během soboty. To musel na stejném letišti nouzově přistát letoun Airbus A321, kterému ve vzduchu vysadil levý motor. Technické problémy téhož dne poslaly na nouzové přistání také Superjet 100 mířící z Novojabrsku do Ufy, který si udělal neplánovanou přestávku na letišti Roščinu u města Ťumeň.
O den dříve měli rušno na letišti Pulkovo v Petrohradě, kde kvůli chybě klimatizace kokpitu nouzově přistával další Airbus A321, tentokrát mířící z Kaliningradu do Moskvy. Bez problémů se neobešel ani let Boeingu 747 se 408 lidmi na palubě. Vyletěl z Moskvy, kontrolní systémy však oznámily pokles tlaku v jednom z kol podvozku. Neplánovaně proto přistával na letišti na ruském ostrově Sachalin. V Novosibirsku zase selhaly po startu klapky a autopilot letadla IrAero se 78 cestujícími na palubě, takže nezbývalo než zase zamířit k zemi.
Ruské civilní letectví trápí nedostatek náhradních dílů, především kvůli sankcím západních zemí, které na zemi uvalilo mezinárodní společenství po vpádu Ruska na Ukrajinu. Provozovatelé letadel se proto uchylují ke kanibalismu, tedy přesunu dílů z jednoho rozmontovaného letadla do jiného funkčního. Zaměstnanci údajně nezapisují závady do letových deníků, takže o skutečné poruchovosti a technickém stavu letadel často neexistují věrohodné záznamy.
Podle Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) získalo Rusko po loňském auditu bezpečnosti svých letů „červenou vlajku“ jako jedna ze čtyř zemí, kde je letecká doprava považována za nejnebezpečnější na světě. Stejně nebezpečné je podle organizace létání už jen v Bhútánu, v Libérii a v Demokratické republice Kongo.