Již více než sedmdesát ruských letadel postihly od začátku plnohodnotné války na Ukrajině zásadní technické problémy. Zatím naposledy se tak stalo o víkendu, během letu do Číny. Jak ale zdůraznila letecká společnost Aeroflot, které letadlo patří, její letoun tentokrát přistával s oběma motory v chodu.
Letoun Boeing 777 společnosti Aeroflot, který letěl z Moskvy do čínského města Kanton, byl nucen nouzově přistát kvůli technické poruše, píše nezávislý ruský deník The Moscow Times s odvoláním na zprávu oblastní prokuratury.
Společnost Aeroflot, která letoun provozuje, uvedla, že pilot se rozhodl přistát kvůli potížím s indikací hladiny oleje v jednom z motorů. Přistání prý proběhlo bez komplikací, tedy s oběma motory v chodu, upřesnil Aeroflot.
Jak ruský web připomíná, jde o druhou leteckou nehodu během pouhého týdne. Již 6. května totiž byl let mířící z Moskvy do Orenburgu donucen k návratu do výchozí destinace poté, co došlo ke ztrátě tlaku v pilotní kabině. Pilot byl následně nucen snížit výšku na tři tisíce metrů, a letadlo dokonce na chvíli zmizelo z radaru.
Rusové připomínají, že za minulý rok došlo v jejich zemi k 74 podobným incidentům, což je více než dvojnásobek oproti roku 2022. Mezi komplikace, jimž ruští piloti čelí, patří výpadky motoru, poškození podvozku i nefunkčnost klapek, která vede k vychýlení z kurzu. Za vše může nedostatečný servis. Ten způsobuje výpadek v dodávání náhradních dílů kvůli západním sankcím.
Situace se navíc nelepší. Jen během prvního čtvrtletí roku 2024 selhaly motory u šesti letadel. To, že zatím nedošlo k tragédii, lze podle Rusů vysvětlit jen profesionalitou pilotů. I ty ale nespolehlivost ruských letadel značným způsobem zatěžuje a vyčerpává.