Nouzové přistání ruského dopravního letadla Uralských aerolinií na poli dopadlo dobře a nikomu se nic nestalo. Pilot Andrej Litvinov, kapitán letadla A-320, ale vysvětluje, proč k takové dramatické akci oněch pilotů vůbec nemuselo dojít.
Nejdřív popisuje, co se vlastně stalo. Letadlo letělo do Omsku a začalo se přibližovat na přistání. Počasí bylo v pořádku. Piloti vysunuli podvozek a pak zjistili, že došlo k úniku kapaliny z hydrauliky. Zasunout ho už nešlo, tak přeletěli do vyčkávacího prostoru, aby se zamysleli a přečetli si potřebné dokumenty. Tam se dozvěděli, že by jim chybělo 60 metrů dráhy.
Pak začnou odhadovat palivo na cestu do náhradního cíle v Novosibirsku. Z tabulek se dozvědí, že s vytaženým podvozkem je potřeba o 180 procent více paliva. Odhadnou, že jim nádrže stačí, a změní kurs. Jenže když urazili 400 kilometrů z 600, uvědomili si, že stačit nebudou a oni se zřítí. Udělali tedy v této situaci jediné správné rozhodnutí, tedy nečekat, až se nádrže vyprázdní a oba motory se zastaví, a dokud je s čím letět, vyberou si kukuřičné pole a přistanou.
„Toto ,hrdinství‘ z nějakého důvodu propagují sami novináři a náčelníci z Uralských aerolinií a s tím si hrají, aby se vyhnuli odpovědnosti, která leží na nich, kteří měli vycvičit své velitele. Na první pokus jim to vyšlo. Poté, co oblbli šéfy nad sebou stojících funkcionářů a ti zase oblbli ostatní v řetězci, byl druhý den podepsán dekret o udělení vyznamenání ,hrdinům-kukuřičníkům‘ BEZ vyšetřování. Zda se jim to podaří i tentokrát, uvidíme. Komise udělá závěry, není moc co vyšetřovat a myslím, že to nebude dlouho trvat. Teď se nabízí otázka: Co se mělo udělat?“ píše pilot.
Podle Litvinova nic zvláštního. Měli letět do Omské oblasti, spotřebovat zbytečné palivo a dráha by stačila. V klidu by přistáli a šli si odpočinout do hotelu. „Letadlo by bylo nepoškozené, cestující by se vrátili domů a nehonili by se po polích.“
„I kdyby letadlo přistálo BEZ vypotřebování paliva, vyjelo by z dráhy maximálně 30 metrů od dráhy… V každém případě si musíme počkat na závěrečné vyšetřování. Co se týče Uralských aerolinií, možná mají dost letadel, aby v případě nějaké poruchy přistávali v terénu a rozbili je tak, že je nebudou moci opravit. Hodně štěstí a bezpečné lety všem!“ uzavírá pilot.