Úřady Jaroslavské oblasti hledají způsoby, jak do regionu přilákat turisty. Jedním z nich je vytvoření 3D videa s „wow efektem“ za 10 milionů rublů. Problém je v tom, město Jaroslavl nemá obrazovky, na kterých šlo lákavé obrázky ukazovat. Zároveň chybí peníze na asanaci domů v havarijním stavu.
Podle zprávy telegramového kanálu GovoritNemoskva má video má ukázat Rostovský Kreml, Jaroslavské muzeum a nejméně sto originálních fotografií. Celkem by mělo jít o tři videa krajinného charakteru a čtyři videa, „ukazující panoramatický obraz objektu, při jehož vysílání má divák pocit, že je uvnitř objektu“.
Problém je v tom, že Jaroslavl nedisponuje velkými obrazovkami s technologií 3D Naked Eye, na nichž by bylo možné takové klipy promítat.
Již dříve úřady vynaložily šest milionů rublů na pořádání „Dnů Jaroslavské oblasti“ v Moskvě.
Obyvatelé regionu na akci s videem v komentářích na webu 76.ru reagovali značně kriticky.
„Rozhodně je třeba dělat Jaroslavli reklamu. Deset milionů rublů přesně na to, co je v zadání, je také adekvátní náklad. Jinou otázkou je, že vše, co v posledních letech vidíme v regionu ztělesněné z hlediska kreativity za rozpočtové peníze, je krádež, nepotismus, odfláknutápráce, nedostatek myšlenek a špatný vkus.“ „Abychom přilákali turisty, musíme dát město do pořádku.“ „Dnes jsem šla přes Rybinskou ulici za cirkusem, měla jsem gumáky, kvůli kalužím nejsou vidět žádné díry, nabrala jsem si botu plnou vody.“ „Potěmkinovská vesnice.“
Město Jaroslavl má zároveň problémy finacovat základní věci. Ve městě už několik let „čeká ve frontě“ na asanaci asi 70 havarijních domů. V roce 2023 se jich mělo zbourat 16, ale peněz bylo vyčleněno o polovinu méně. Na demolici přesídlených nouzových domů je do roku 2025 v rozpočtu vyčleněno pouze 4,4 milionu rublů.