Ruští dezinformátoři jsou dojatí z toho, jak byla paní Monika krásná v Japonsku. Na této humorné epizodě je možné rozeznat ukázkovou manipulaci s veřejným míněním z dílny markeťáků pana premiéra. Základem jsou sociální sítě a jejích ohnutí na svoji stranu. Vytvořit dojem, že vše je jinak než ve skutečnosti.
Běžně tyto metody využívají Babišovi podřízení na jeho facebooku. Pod jednotlivé příspěvky, které mu na stránku vkládají v rychlém sledu, doplňují stovky pochvalných a nadšených komentářů. Jde přitom o umělé falešné profily. Když mají ti, co je obsluhují, slabší chvilku, tak pochvalné komentáře kopírují. Stejně znějící pochvala se u Babiše objevuje často. Známá je i „nepříjemnost“, kdy markeťáci nakopírovali text o tom, jak to na fotce Monice sluší i pod fotku, kde žádná Monika není. Legrační je, že časy přidaných komentářů často neodpovídají zveřejněnému textu pana premiéra. Komentáře jsou pod text vkládány dříve, ještě před uveřejněním. To je taková zajímavost.
No a ruští dezinformátoři vydávající web Sputnik, který trvale adoruje Zemana a Babiše, se nyní rozněžnili nad tím, jak byla Monika krásná. Jako zdroj této informace použili komentáře ze sociálních sítí… „Český premiér Andrej Babiš spolu se svou manželkou Monikou zazářili v Japonsku. Manželský pár se dnes zúčastnil uvedení nového japonského císaře Naruhita na trůn. Vzhled Moniky ale některé fanoušky docela šokoval, u ostatních dokonce vzbudil hrdost za reprezentaci naší země,“ uvádějí ruští dezinformátoři ze Sputniku. Pravda je samozřejmě tak trochu jinde.
Premiérský pár v Japonsku nezazářil. Šlo o dva řadové hosty v rámci stovek dalších. Jediné, čím mohl pár z České republiky skutečně zazářit, bylo jejich chování, oblečení a vzhled. Babišovi oblékli podivně nepadnoucí oblek. Monika se pochlubila vrcholně nevkusným a výrazným líčením, které na takto slavnostní akci jednoduše nepatří.
Ovšem stačí několik komentářů a dezinformátoři z toho upletou text o tom, jak skvěle Babiš a jeho žena v Japonsku reprezentovali ČR. I když je to přesně naopak.