Podle průzkumu, který v úterý zveřejnila nezávislá agentura Levada Center, dvaačtyřicet procent ruských respondentů Levady využívá sociální média k získávání svých každodenních zpráv, zatímco 39 procent je získává z internetu.
Pro Rusy zůstává podle průzkumu, o kterém zprávu přinesl server Themoscowtimes.com, hlavním zpravodajským zdrojem televize, 64 procent lidí říká, že sleduje televizi kvůli zprávám. Toto číslo představuje 21procentní pokles oproti roku 2018. Předchozí průzkumy agentury Levada ukázaly, že důvěra Rusů v televizi jako zpravodajský zdroj klesla za posledních deset let o 25 procent.
Ze všech respondentů 57 procent uvedlo, že používá sociální média denně, což je 20procentní nárůst ve srovnání s podobným průzkumem v roce 2017. Nejpopulárnější sociální sítí zůstává ruská VKontakte, následovaná youtube a instagramem, k nimž mělo přístup 35, respektive 31 procent respondentů.
Studie poznamenává, že čínská aplikace pro sdílení videí TikTok zaznamenala nárůst popularity, přičemž 14 procent ruských respondentů uvedlo, že platformu často používají.
Zahraniční společnosti působící v oblasti sociálních médií se v posledních měsících dostaly pod zvýšený tlak Kremlu, neboť ruská opozice dychtivě využívá stále populárnějších platforem k vyvolávání protivládních demonstrací.
V lednu a únoru několik platforem na sociálních sítích potlačilo výzvy Rusů, aby protestovali na podporu vězněného kritika Kremlu Alexeje Navalného, kvůli tvrzení úřadů, že příspěvky nezákonně podněcují nezletilé k účasti na nepovolených shromážděních. Margarita Simonjanová, šéfredaktorka státem financovaného zpravodajského serveru RT, krátce nato vyzvala ruskou vládu, aby úplně zakázala působení zahraničních platforem sociálních médií v zemi.
Levada provedla průzkum mezi 1 616 respondenty z 50 regionů mezi 29. lednem a 2. únorem.