Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová bude mít co vysvětlovat. Jak informuje web Českého rozhlasu, členka Babišova hnutí ANO investovala necelých 60 tisíc z rozpočtu svého úřadu, aby reklamními články v Krajských listech pozitivně informovala o práci MMR. Tyto texty však nebyly označeny jako komerční sdělení a proto na čtenáře působily jako objektivní zpravodajství.
Články s titulky „My cestovní ruch podporovat chceme,“ nebo „Ministerstvo pomáhá lidem s fyzickým handicapem, starším osobám se sníženou schopností pohybu, ale i maminkám s kočárky“, měly na občany působit jako reálné hodnocení práce ministryně Šlechtové. Jak píše server Rozhlas.cz, jednalo se o reklamní banner, dva články a jeden rozhovor. Tohle mělo Ministerstvo pro místní rozvoj dostat za 59 290 korun. Tuto částku uvádí registr smluv v kolonce „PR komunikace a bannerová reklama v médiu Krajskélisty.cz.“
[ctete-foto]90197[/ctete-foto]
Dvouměsíční promo ministryně Šlechtové však mělo jednu velkou chybu. Objednané články totiž nebyly označeny jako placená inzerce a tím došlo ke klamání čtenářů. Komerční sdělení Krajské listy přiznaly až poté, co na nutnost tohoto označení upozornil MMR Zpravodajský web Českého rozhlasu.
[ctete-foto]90138[/ctete-foto]
Reakce z ministerstva Karly Šlechtové byla vyhýbavá. „Nezlobte se na mě, ale toto je záležitost vydavatele. S těmito dotazy se prosím obraťte na Krajské listy,“ reagovala mluvčí ministerstva Veronika Vároši. Přitom právě ona měla schvalování textů na starosti a na skrytou reklamu měla upozornit. „Záleží na médiu, jak sdělení označí,“ myslí si Vároši. Krajské listy na dotazy Rozhlas.cz nereagovaly.