Podivný jev inspiroval filmové fanoušky po celém světě. Povšimli si, že dva nové a zcela rozdílné filmy, komedie Barbie režisérky Grety Gerwigové a nový opus Oppenheimer režiséra Christophera Nolana mají v USA a ve Velké Británii premiéru najednou. Z toho se zrodil bizarní nápad zhlédnout oba filmy během jednoho dne. Termíny „Barbenheimer“ či „Barbieheimer“ se rychle staly virálními a kina podivné náhodě ochotně vyšla vstříc. Součástí trendu je také nespočet memů a hybridních obrázků spojujících neslučitelné do jednotného vizuálu.
Podivného fenoménu si již všímají nejen filmové magazíny po celém světě. Ty popisují, že z rozhodnutí diváků jít na oba filmy profitují zejména společnosti provozující kina, která se z logických důvodů rozhodla vyjít filmovým fanouškům vstříc.
Jak píše server Cinemablend, jde o velmi zajímavou dichotomii, vzhledem k zásadním rozdílům v tónu obou snímků. Na jedné straně je tu historické drama o sestrojení první atomové bomby, které má být velmi působivé a podle režiséra přinese zničující diváckou zkušenost. Film Oppenheimer se bude opírat o suverénní Nolanovu režijní práci, kterou tvůrce již mnohokrát demonstroval ve filmech jako Dunkerk, Interstelar, či v oceňované batmanovské trilogii. Navíc nabídne i oslňující herecké obsazení v čele s Cilianem Murphym v titulní roli, jemuž budou sekundovat Emily Bluntová, Matt Damon, Robert Downey Jr., Remi Malek a řada dalších hollywoodských hvězd.
Na straně druhé stojí Barbie s neméně populární dvojicí Margot Robbie a Ryan Gosling v rolích Barbie a Kena v „růžovém, jiskřivém a veselém filmu o sebepoznávání“. Podle Cinemablendu přitom bizarní spojení filmů patrně prospěje oběma. U Barbie se očekává, že během úvodního víkendu vydělá až 100 milionů dolarů, především díky popularitě obou hereckých protagonistů. Oppenheimer má vynést asi polovinu, nicméně oběma snímkům patrně fenomén Barbenheimer přiláká značné množství diváků, kteří by jeden, či druhý film za normálních okolností nikdy nenavštívili.
Řetězce kin se zájmu snaží vyjít vstříc tak, aby dvojitý divácký zážitek umožnily. Na sociálních sítích se mezitím objevila záplava fotomontáží pokoušející se vměstnat nesouměřitelnou estetiku obou filmů do jediného obrázku. Tématem diváků postižených novým virálním fenoménem je nyní zejména to, který film mají vidět jako první. Letní vlnu nadšení nad surrealistickým setkáním atomové bomby a ultrakomerční panenky v jednom kinosále tak zřejmě už nikdo nezastaví. Čeští diváci mohou v případě potřeby tuto podivnou zkušenost učinit již o den dříve. Oba filmy tu mají totiž premiéru již 20. července.