Marketing hnutí ANO se letos snaží napravit pověst Ministerstva dopravy. Místo řidiči proklínaného Dana Ťoka přišel Vladimír Kremlík a začalo se zdát, že někdo mávl kouzelným proutkem a všechno jde. Největší dobrodružství sice nového člena Babišovy vlády čeká, až nasněží, ale nyní musí být v ANO spokojeni. Dokonce tak, že příští rok přibrzdí výstavbu dálnic.
V roce 2018 vznikly v České republice trapné čtyři kilometry dálnic. Přesto se tehdejší ministr dopravy Ťok těšil důvěře svého stranického šéfa. Řidiči byli sice naštvaní a pravidelně dvakrát v roce, tedy v létě a v zimě, Babišova oblíbence proklínali, ale nedělo se nic. Ťok totiž dokázal ustát všechny své průšvihy a svou neschopnost obratně zakrývat házením viny na někoho jiného.
Nakonec se ovšem dočkal vykoupení a Babiš svolil, aby mohl z vlády odejít. Místo něj přišel „svěží“ Kremlík, který hned od začátku ukazoval, že zřejmě bude ráznější než jeho předchůdce. Ze čtyř kilometrů se mžikem stalo letos slibovaných 34. Je pravda, že zatím jde stále o předpoklad, ale víc než loni to bude rozhodně. Tím se však zřejmě veškerá energie k řešení největšího dopravního problému u nás ovšem vyčerpala.
V roce 2020 se totiž otevře o třetinu méně, konkrétně kolem okolo 21 kilometrů. Proč, zatím nikdo neví, ale prostě to tak bude. Vysvětlení se nabízí hned několik. Buď při rozhazovačné politice Andreje Babiše došly peníze, tempo výstavby bylo zbytečně zběsilé, nebo se čeká na další rok. Ten totiž bude volební a hnutí ANO by se moc hodilo, aby mohlo voličům slíbit pořádnou porci otevřených kilometrů dálnic. Do té doby budeme v některých úsecích pořád návštěvníky stálé výstavy nepoužívaných pracovních strojů.