Dalších sedm milionů rublů bude vynaloženo na metro v Omsku. Stanice, které nebyly nikdy dokončeny, zamaskují trávníky. Peníze budou použity na likvidaci stavenišť stanic Tupolevskaja a Rabočaja, které nebyly nikdy uvedeny do provozu.
Výstavba nikdy nedokončeného metra byla zahájena v roce 1992. Jeho spuštění bylo plánováno nejprve v roce 1997, poté v letech 2008, 2012, 2015 a 2016 (jako dárek k 300. výročí města), ale kvůli problémům s financováním a „nízké dopravní účinnosti“ navrhla vláda Omské oblasti v únoru 2014 propojení vybudovaných podzemních zařízení s povrchovou železniční dopravou.
Samotné stanice byly zasypány již v roce 2019. Tehdy začala „konzervace“ stanice „Puškinova knihovna“. Práce prováděla uralská společnost Čeljabmetrostoroj, která byla jediným uchazečem, a měly být provedeny za smluvní cenu 97 milionů rublů. Pevný betonový plot s písmenem „M“ nebyl odstraněn doteď (i když pokusy o to byly).
Pozemky jsou zarostlé křovinami, které budou nyní vytrhány a osety trávníkem. Na tento účel bude vynaloženo 6,9 milionu rublů. Celkem bylo od roku 1992 na omské metro vynaloženo 20 miliard rublů (v dnešním přepočtu zhruba pět miliard korun). Zároveň regionální úřady i nadále uvažují o tom, že metro dostaví, změní na „metrotramvaj“, nebo alespoň místo něj zřídí tramvajové linky.
O problémech se stavbou metra píše kanál Govorit NeMoskva na Telegramu a web ngs55.ru.
Omsk není jediným sibiřským městem, které se potýká s nedokončeným metrem. Ukázalo se, že tunely krasnojarského metra postavené v 90. letech, než v prvním desetiletí tohoto století došly peníze, jsou v novém projektu „lehkého metra“ zbytečné. „Na jejich údržbu a udržování v bezpečném stavu musí úřady vynakládat 76 milionů rublů ročně,“ konstatuje telegramový kanál Govorit NeMosva.
S výstavbou tamního metra je spojeno několik kriminálních případů. Konstantin Dimitrov, bývalý ministr dopravy Krasnojarského kraje, byl poslán do trestné kolonie. Bývalý projektant Oleg Mitvol byl také odsouzen k trestu odnětí svobody.
Neexistující metro se mezitím stalo i kulturním fenoménem. V roce 2013 nahrála místní hudební skupina Cement BanD píseň s názvem “ Omské metro“, která vypráví příběh obyčejného obyvatele Omsku, unaveného z nekonečných slibů.
V červenci 2017 natočily dvě obyvatelky města videoklip s názvem „Medveděv je M“, který vypráví o slibu ruského premiéra Dmitrije Medveděva z roku 2012, že do oslav 300. výročí Omsku v roce 2016 omské metro dokončí.
V Google Play se objevila aplikace pro mobily, která umožňuje zobrazit schéma omského metra, dokončené stanice (jedné) a čas do příjezdu vlaku („1195 dní 18 hodin“, počítáno tehdy od plánovaného spuštění první linky v roce 2016). Kromě toho „obyvatelé Omsku, kteří čekali na metro, mohou při prohlížení informací slyšet zvuk blížícího se vlaku tak, že přístrojem zatřesou“. (Odkaz na tuto aplikaci na Google Play již není funkční.)