Galerie k článku

Nejstarší vozy byly tahány ještě koňským spřežením. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Řidič trolejbusu Tatra T 400/III měl z kabiny vynikající výhled. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Trolejbus Tatra T400/III vyráběly v letech 1953 - 1954 Tara Kopřivnice, ČKD a Tatra Praha. Takřka 11,5 m dlouhý vůz uvezl 26 sedících a 54 stojících cestujících. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Tatra T2 trpěla vysokou hmotností. Proto ji nahradila lehčí a modernější Tatra T3, která jezdí dodnes. T2 však mohla mít podvozek jak pro standardní rozchod kolejí, tak i pro rozměry nestandardní podle konkrétních potřeb. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Tramvaje s přezdívkou „dvoutisícák“ vyrábělo konsorcium Ringhofferovy závody – ČKD – Škodovy závody. Sloužily od 20. let 20. století až do roku 1974, kdy byly nahrazeny modernějšími vozy. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Historické vozy v muzeu vypadají jako nové. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Součástí expozice je i tato historická zastávka autobusů. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Historická cedule v muzeu FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Lavice k sezení v historických vozech sice nebyly příliš pohodlné, ale rozhodně byly krásné. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Historickými tramvajovými vozy se lze svézt buď v rámci tzv. nostalgické linky, či si dokonce takový vůz pronajmout k vyhlídkové jízdě Prahou. FOTO: Pavel Šmejkal, FORUM 24

Prosíme podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice. Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc.

Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet:
4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected].

Free Czech Media Sdružení na podporu nezávislé žurnalistiky