Premiér má k návrhu Michaely Šojdrové přijmout padesát syrských sirotků jasně odmítavý postoj, který se přenesl i do osobních útoků. Europoslankyně prý zneužívá děti v předvolební kampani, a to je podle Andreje Babiše nechutné. Je to ovšem právě šéf hnutí ANO, kdo malé chlapce a dívky využívá k vlastní propagaci zcela běžně.
„Považuji za nechutné, když někdo do předvolebního boje bere děti,“ prohlásil Babiš poté, co se na něj snesla další smršť dotazů ohledně 50 sirotků, které nechce přijmout do České republiky a odmítá jim pomoci. Michaelu Šojdrovou vzápětí vyzval, aby polovinu svého platu věnovala těmto dětem, když „chce tak hrozně pomáhat“.
Předseda vlády je ovšem ten poslední, kdo by měl kázat o tom, že se někdo chová amorálně a zda se mají, nebo nemají používat děti v politickém boji. Je to totiž on, kdo absolutně nebere ohledy na to, co už je za hranicí vkusu a co se ještě „může“.
Stačí si totiž projít facebookový profil Andreje Babiše a zjistíte, že děti jsou jednou ze základních reklamních priorit hnutí ANO i jeho samotného. S opakujícím se statusem „Jasně, že se vyfotíme“ se Babiš prezentuje s dětmi častěji než třeba se svými ministry.
Dalším důkazem Babišova využívání dětí v kampani může být elektronická evidence tržeb. Vždyť právě dětské pokladničky měly být tahákem, který občany přesvědčí, že EET není šmírovací nástroj, ale přítel drobných živnostníků.
V neposlední řadě se nesmí zapomenout ani na to, že Babiš rád využívá ke zlepšení image i svou rodinu, tedy manželku a děti. Samozřejmě pouze ty, které nepotopil v momentě, kdy se začala vyšetřovat patrně podvodná dotace na Čapí hnízdo.
Někdo může namítat, že se premiér fotografuje s dětmi v jiné chvíli, než když je volební kampaň v plném proudu. Chyba. Andrej Babiš dělá kampaň neustále. Každý jeho příspěvek na sociálních sítích slouží pouze k tomu, aby mu vylepšil pošramocený mediální obraz a navnadil další naivní voliče, aby mu vhodili hlas.
Pokud chce ministerský předseda poučovat Michaelu Šojdrovou o zneužívání dětí v kampani, měl by si na chvíli sednout k počítači a někomu, kdo s ním na rozdíl od něj umí, přikázat, aby mu ukázal jeho profil na Facebooku. Dětí je tam tolik, že by se mu nevešly ani na „Čapák“.