Na TV Barrandov stále nedokáží vyřešit otázku sledovanosti. Co vymyslí majitel stanice Jaromír Soukup, diváky nezajímá, a nic moc jiného kanál nenabízí. Ředitel a konferenciér komerční stanice tak přichází s novým nápadem, jak alespoň na bídné programové nabídce ušetřit. Dodavatelům pořadů chce platit podle počtu diváků. To by ovšem mohlo znamenat, že za chvíli bude na obrazovce své televize sám a nonstop.
Jaromír Soukup evidentně není dobrým hospodářem a jeho ego mu kromě starostí přidělalo i velké dluhy. Místo toho, aby se majitel velké mediální agentury pustil opět do reklamy, která mu relativně šla, experimentuje. Za poslední dobu prezentoval například web pojmenovaný po sobě, nabízející kdeco. S nadhledem by se dalo říci, že se jedná o lepší vietnamskou večerku na internetu.
Posléze se Soukup pustil i do prodeje ojetých vozů, které jsou podle jednoho ze sloganů z „dobré ruky“. Málokdo zřejmě tuší, co toto označení znamená, ale patrně má značit, že se jedná o skvělý nákup.
Další novinka se má týkat Soukupovy výkladní skříně, tedy TV Barrandov. Zaměstnanci této televize totiž nedokáží vytvořit pořad, který by sledoval důstojný počet diváků. Přehršel estrád majitele stanice zaujme vždy jen redaktory Parlamentních listů, nefunguje ani „trumf“ Jiří Ovčáček a jeho Talk show.
Proto se musí dostat na obrazovku nějaký koukatelný program, který by nedokázal svou přítomností zničit ani Soukup. Něco podobného, co vytváří uplakaný barrandovský „šmejd“, obelhávající důchodce, Honza Musil.
Aby měl majitel televize jistotu, že další vynaložené peníze nebudou znamenat jen zvětšování dluhů, má nápad. Bude tvůrcům platit jen tolik, kolik si podle něho zaslouží. To má určit sledovanost neboli takzvané peoplemetry. S heslem „nabídněte nám vaši produkci a my vám za ni férově zaplatíme“ se tak Soukup pouští do dalšího předem prohraného boje.
V cestě úspěchu jakékoliv výrobní strategie na TV Barrandov totiž vždy budou stát dvě věci. Peníze a Jaromír Soukup. Právě on je totiž hlavním důvodem, proč se na bizarní televizi téměř nikdo nedívá. Konferenciér nekonečného množství pořadů, které se liší pouze názvem, totiž dokázal unikátní věc. Značka JS je přitažlivá pouze pro extremisty, méně přemýšlející občany a pohaslé hvězdy, které doufají v televizní restart.
To je ovšem velký problém v případě, kdy chcete dělat velká „čísla“. Dokonce se to vylučuje. Druhým trablem Soukupova panování na TV Barrandov jsou již zmiňované peníze, a to nejen proto, že mediální „magnát“ dluží stovky milionů. Prachbídná platební morálka totiž na propagandistické televizi vládne již dlouhá léta. Tedy od doby, kdy ještě Soukup ani nevěděl, jak vypadá čtecí zařízení, které je nyní jeho velkým pomocníkem.
Pokud se tedy dnes z Barrandova ozývá, že se bude „férově platit“, musí se všichni, kdo mají se Soukupem zkušenost, upřímně smát. Podnikatel se vším, na co si lze vzpomenout, by si tedy měl uvědomit, že svůj televizní projekt úspěšně pohřbívá. Vzhledem k Soukupovu egu je ovšem jasné, že to bude dlouhá smrt, odkládaná několika resuscitacemi. Pan majitel totiž musí být na obrazovce, jinak by přestal pro těch pár diváků úplně existovat.