Prestižní britský týdeník The Economist se věnuje problémům v České republice, v nichž dominuje miliardář Andrej Babiš. Časopis komentuje situaci zkomplikovanou tím, že oligarcha vlastní média, a tudíž je pro jeho soupeře velmi těžké jej porazit ve volbách.
The Economist uvádí, že s blížícími se volbami v říjnu 2017 se Babišovo hnutí zdá v podstatě neporazitelné − průzkum mu přisuzuje 33,5 % oproti 16 % ČSSD na druhém místě.
V článku je také zmapována květnová vládní krize, kdy se premiér Bohuslav Sobotka rozhodl řešit fakt, že existují velké nejasnosti v daňových optimalizacích, které Babiš jako podnikatel prováděl. Jenomže ve výsledku Sobotkovi jeho kroky podle časopisu spíše ublížily a Češi fandí Babišovi.
Magazín si všímá také Babišova spojenectví s prezidentem Milošem Zemanem, u něhož zdůrazňuje jeho proruskou orientaci a také to, že má v lednu 2018 velkou šanci na znovuzvolení.
„Babiš je centrista, který by rád zemi řídil jako svou firmu. Je populární u mnoha Čechů. zatímco jiní na něj pohlížejí s podezřením,“ píše The Economist a popisuje Babišovo podnikání včetně faktu, že jej poslanci v únoru přiměli zákonem vložit majetek do svěřeneckého fondu, a také nahrávek, které dokazují, že se scházel s novinářem MF DNES, aby s ním domlouval kompromitující materiály na politické oponenty.
Dalším tématem týdeníku jsou Babišovy daně a korunové dluhopisy. The Economist si všiml i toho, že Babiš slíbil dát peníze na charitu, aby problém „vyřešil“.
„Češi mluví o vládní krizi více než o problémech v Babišově byznysu. Ten o sobě tvrdí, že je outsider, a to, že byl vyhozen z vlády, mu jen pomáhá takovou podobu celého příběhu prodat. A vlastnit nějaká ta média, to neuškodí, že,“ píše The Economist.