Hosty Partie TV Prima byli ministr dopravy Dan Ťok a expert na dopravu a předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura. Hlavním tématem byla kalamita na D1 a špatný stav dálnic obecně – a Ťok ukázal, že hledání výmluv nemá konce.
„Jestli zavedeme standard, že kvůli kolapsu na D1 budeme odvolávat ministra… možná něco takového česká politika potřebuje, ale já si myslím, že úplně ne,“ hovořil o své situaci Ťok s tím, že necítíl žádný tlak ze strany premiéra.
Stanjura připomněl, že jeho strana několikrát navrhovala, aby byl ministr dopravy odvolán. Sice uznal, že kalamita může přijít, ale na vině problémů je stát. „To stát si vybral špatnou firmu,“ uvedl. Ťok uznal, že ke kalamitě přispělo zúžení dálnice.
Exministr Stanjura Ťokovi řekl, že ví, že už dříve byly signály, že firma, která měla na starosti D1, funguje špatně. „Dobře, ale ta dálnice byla rozestavěná…“ tvrdil Babišův ministr.
„My jsme dělali všechny kroky k tomu, že jsme připravili dálnici na zimní sezonu. My jsme věřili, že jsme ji připravili na to, když přijde kalamitní sníh…“ prohlásil Ťok. „Vy přece víte, že když se soutěží zakázka, tak její součástí je smlouva,“ obrátil se na Stanjuru, který odpověděl: „Stát překvapilo, že v prosinci sněží. To je celé. Dálnice nebyla připravená.“
„Pět let vedete ministerstvo a pět let slyšíme totéž,“ uvedl Stanjura.
Další část debaty se věnovala dálničním známkám, od roku 2020 bychom mohli mít známky elektronické. „Mohl to být leden 2019,“ myslí si předseda poslanců ODS.